Намаляват с 20% финансирането на медии по оперативните програми

15:43, 22 юли 16 / Общество 25 126 Topnovini
Поради това, че вече над 60% от българите били запознати с еврофондовете правителството промени методологията за ресурсът, отделян за директно финансиране на електронни медии. Сега той ще до 30% от годишния бюджет за комуникации на съответната програма, става ясно от Националната комуникационна стратегия 2014-2020. През предишния програмен период 50% от средствата за популяризиране на всяка оперативна програма са използвани за финансиране на медии.

Наскоро стана ясно, че въпреки уверението на вицепремиера Томислав Дончев през март, че правителството е замразило финансирането на медии за популяризиране на еврофондовете. От април до момента обаче по ОП "Човешки ресурси" 12 радиа и телевизии са с нови договори на стойност 2 544 000 лв. за "програмно време за популяризиране" на програмата. Кабинетът не е започнал плащанията по нито един медиен договор, освен по този с БНТ.

Също така фокусът в комуникационните планове на програмите ше бъде насочен в конкретни дейности с различните целеви групи и задълбочена специализирана работа с тях, съобразно идентифицираните комуникационни нужди чрез разнообразни дейности, в това число и иновативни събития за директна комуникация. Достигането на целеви групи пък ще става чрез използване на социалните мрежи заради нарастналото влияние на Интернет и социалните медии.

Правителствовот въвежда и пропорционално разпределение на средствата за информация и комуникация, предвидени за директно купуване на програмно време, според обхвата и типа медийни канали. Планирането и остойностяването на медийни кампании в канали, които попадат в обхвата на пипълметричните системи, пък ще да бъде обвързано с ясен механизъм за измерване ефективността на комуникационните дейности чрез стандартизирани индикатори.

Той ще се базира на цена за пункт на рейтинга, сумарен рейтинг, сборът на рейтингите на кампанията в целевата аудитория, покритие, обхват, честота, индекс на съответствие, цена за хиляда контакта, цена на една секунда излъчване в праймтайм на канала или в предаване със специфично подходящо съдържание (при 30“клип), за медийни канали които не се измерват от националните метрични системи .

От изпълнителя се изисква предоставяне на данни за посещаемост на съответните медии, предложени в медия-плана. Отделните възложители подбират медийните канали по своя преценка и методология, съобразена със специфичните им комуникационни нужди и специализирана аудитория. Приемането на работата на изпълнителите следва да се извършва на базата на ясни отчети по заложените при планиране индикатори за ефективност.

Управляващите органи пък ще предоставят на Министерски съвет детайлен разчет на планираните за комуникация бюджети в рамките на годишните си планове за комуникация и публичност. Дирекция „Централно координационно звено“ в МС, публикува всяко тримесечие на Единния информационен портал (Eufunds.bg) информация за изпълнението на планираните средства.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!