Общински съвет - Русе даде зелена светлина за 2-ри етап на проекта за интегрирана система за градски транспорт
12:27, 19 юли 16
25
422
Шрифт:
Общата стойност на проекта, съгласно одобрената инвестиционна програма, възлиза на 24 031 653.58 лв.
Проектът предвижда изграждане на пешеходна връзка – надлез между кв. „Родина 3“ и кв. „Чародейка“; реконструкция на бул. „Придунавски“, в участъка от Речна гара до ул. „Мостова“, изграждане на една нова и ремонт на две пасарелки; изграждане на пешеходна зона по ул. „Чипровци“; рехабилитация и реконструкция по ул. „Шипка“ в участъка от ул. „Чипровци“ до бул. „България“; реконструкция и рехабилитация на пешеходен подлез при Математическата гимназия „Баба Тонка“; надграждане на интелигентна транспортна система.
Основен елемент при реализирането на проекта е реконструкцията на бул. „Придунавски“, което е пряко свързано с изпълнението на друг мащабен проект - „Реконструкция и рехабилитация на пешеходна среда и изграждане на зони за обществен отдих“, се казва в предложението. Чрез реализирането на предвидената реконструкция и рехабилитация на бул. „Придунавски“ ще се постигнат по-добри възможности за използването му като носител на масов градски транспорт, освобождаване от прекомерната натовареност на малките квартални улици, осигуряване на нормален достъп до зоната – автомобилен и пешеходен, превръщането му в районна артерия III Б клас - елемент от първостепенната улична мрежа. Реконструкцията започва от кръстовището при улица „Райко Даскалов”, което се оформя като кръгово. При гимназията по облекло двете платна се разделят, в посока Речна гара се изгражда ново платно, което слиза по наклонения терен и се включва в кръгово кръстовище на бул. „Славянски” пред сградата на Пристанищен комплекс. В района на улиците „Батак” и „Любен Каравелов” се изграждат джобове за спирки на масовия градски транспорт. Връзката между булеварда и парковата среда на кея се осъществява чрез три пасарелки. Поради новата геометрия на пътя и поради факта, че не отговаря на критериите за достъпна среда пасарелката пред гимназията по облекло се разрушава. Новата пасарелка се изгражда приблизително със същото ситуационно решение на старата. Пасарелката е със стоманобетонова конструкция – плоча, греди и носещи колони. Тя е значително по дълга от старата. Това се налага от действащите нормативни документи – за достъпна среда и възможност за използване от велосипедисти. Наклоните са съответно 3% в участъка от нейното начало до преминаване на жп линията. След това тя е дуетажна с еднакви елипсовидни спираловидни етажи, които в заоблените участъци имат равни площадки, а в правите наклонът е до 6%. Изходната част е в източна посока с наклон от 5%. Съгласно изискванията е предвиден предпазен парапет и осветление.
В отговор на въпрос, зам.-кметът инж. Димитър Наков обясни, че за разширяването на булеварда ще се използва технология с адронасипни стени, които се използват в терени, където не е възможно полагане на пилони, предимно скатове. Тази технология е използвана при Кресненското дефиле, в пътя край Монтана и други.
Пълният текст на предложението, заедно с всички предвидени реконструкции, са достъпни в прикачения документ.
Добави коментар