Не осигуряваме достъп до топломерите – начисляват ни 280 литра топла вода на ден
17:55, 18 юли 16
25
362
Шрифт:
С подобни сметки са най-често жилища, които не са обитавани, заради което не може да бъде отчетен разходът на вода. До момента броят им е не е значителен, като обжалването собствениците не могат да насочат към обществените посредници на дружеството, а в съда.
"Санкциониране по законов ред се налага и в случаите, когато има разминаване в отчитането на индивидуалните и общите водомери и то надвишава 30%. Тогава е много вероятно да става въпрос за кражба", смята Дянков. В този случай се налага задължителна проверка от топлинен счетоводител от дружеството.
Ако се установи, че общият водомер не е бил изправен, за времето между двете последни проверки, общото количество гореща вода ще се смята на база на данните от индивидуалните водомери плюс количествата, начислени за жилища без такива уреди.
За година дружеството е обработило над 800 жалби и е консултурало над 2000 души. Дянков обясни, че казусите обикновено приключвали съ споразумяване за разсрочено плащане на задълженията.
Над 90% от абонатите вече са получили изравнителните си сметки за периода 1.05.2015 г. - 30.04.2016 г. Те имат възможност в рамките на 30 дни от получаването им да направят рекламация пред топлинния счетоводител.
Клиентите, които не са осигурили достъп до имотите, трябва да се свържат с топлинните счетоводители и да резервират допълнителна дата за отчет.
Дори в имота да не се ползва топлинна енергия за изминалия сезон, той трябва да бъде посетен от представител на фирмата за дялово разпределение за проверка абонатите могат да поискат допълнителна дата за отчет на уредите и преразглеждане на изравнителните сметки до 1 октомври.
Добави коментар