МОН пуска календар за директорите, за да сверяват датите и промените по новия закон
11:56, 16 юли 16
25
413
Шрифт:
В календара е посочено, че съществуващите държавни, общински и частни институции продължават дейността си без да са необходими решения на педагогическите съвети, общинските съвети, заповеди на кметове и министър на образованието и науката за детските градини, училищата, центровете за подкрепа и личностно развитие и специализираните обслужващи звена. Подробно е посочено как става смяната на имената на училищата, изработването на нови печати. Важно е да се знае, че при промяна на наименование на училището няма да променят номера в регистъра БУЛСТАТ.
Описано е, че началните училища са си начални и през новата учебна година, прогимназиалните стават основни, основните са основни, гимназиалните – профилирани или професионални, СОУ – средни училища и т.н. - за всички видове какво се случва и кога. За преобразуването на училищата в обединени се напомня, че срокът за предложения до МОН е 31 май 2017 г.
До 5 септември т.г. е срокът за разработване на стратегия за развитие на всяко едно училище. В този срок трябва да са разработени училищните учебни планове само за I и V клас, които са по нови програми.
До 15 септември училищата трябва да подадат информация за записаните първокласници.
В периода 5-10 септември трябва да се проведат педагогически съвети, които да приемат правилник за дейността на училището, учебни планове, включително за индивидуална форма на обучение, програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи и др.
В периода 10-14 септември трябва да се състоят родителски срещи с родителите на децата в I и V клас, които ще учат по нови програми. На тях родителите трябва да бъдат запознати с правилника за дейността на училището и избраните до 29 август нови учебници по история и цивилизации за петокласниците.
До 14 септември трябва да са готови годишните тематични разпределения на учителите на първокласниците и петокласниците, като се отчетат интересите на учениците и спецификата на образователната среда.
Добави коментар