"Вело-Русе" с предложения за алтернативни маршрути за велосипедисти в центъра на града

16:07, 11 юли 16 / Общество 25 131 Шрифт:
Topnovini
Сдружение "Вело-Русе" отправи предложение за алтернативни маршрути за придвижване на велосипедисти в централната част на града. От там направиха предложение и за изграждане на байк-парк и своеобразен "учебен полигон" за най-малките начинаещи велосипедисти. 

Ася Пенчева, журналист и член на сдружението, направи изказване в постоянните общински комисии, с което напомни, че според приетия от Общински съвет - Русе план за градско развитие са били предвидени велоалеи по ул. "Александровска", както и в съседните на нея централни улици, включително и връзка с новоизградената велоалея по бул. "Цар Освободител". Това обаче не е било изпълнено, и в момента достъпът и придвижването на велосипедисти е затруднен в централните части на града. 

Сдружението също така е изработило напълно безвъзмездно проект за строеж на байк-парк, който ще предостави възможност на почитателите на екстремните спортове да се изявяват без да застрашават гражданите по улиците. Предлага се и строеж на своеобразен "учебен полигон", на който най-малките велосипедисти да могат да се обучават в правилата за движение. Идеята е и двете съоръжения да са в района на Парка на младежта. 

Предложенията са и в духа на готвената забрана за движение на всички велосипеди по ул. "Александровска", както и в паркове и градини. Според Закона за движение по пътищата ненавършилите 12 години велосипедисти, скейтбордисти и каращи ролери могат да се движат в тези зони, а за останалите това е забранено, както е забранено и за всички моторни превозни средства, с изключение на тези със специален режим (линейки, пожарни, полицейски автомобили). Поради зачестили инциденти обаче Община Русе планира да въведе пълна забрана за велосипедистите, което според "Вело-Русе" ще доведе до още по-затруднено придвижване, особено при липсата на велоалеи в близост. 

Пенчева коментира, че е възможно да се потърси алтернативно решение, като ограничаване скоростта на велосипедистите в пешеходните зони и парковете, или изобщо оттегляне на идеята за забрана. 

От името на местната администрация главният архитект Живка Бучуковска коментира, че изградените до този момент велоалеи са част от първия етап от плана за градско развитие, като се предвиждат допълнителни велосипедни мрежи на много от вече предложените места. 

Председателят на местния парламент чл.-кор.проф. Христо Белоев приветства дебата по темата, като призова да се разгледат всички възможности, за да се приложи най-доброто решение. Това може да стане именно чрез алтернативни маршрути за велосипедистите, но по думите му ще е трудно да се въведе ограничение на скоростта, тъй като няма да има ресурс за да се следят всички колоездачи в обособените зони. 

Въпреки че не бе постигнат съществен консенсус, общинарите изразиха готовност да потърсят приемливи за всички страни предложения, които да залегнат в общинските наредби. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама