Подменят трамвайните линии по “Цар Борис III”, паветата остават засега

09:54, 07 юли 16 / Общество 25 388 Шрифт:
Topnovini
Трамвайните линии по бул. “Цар Борис III” в София, по които се движат трамваите с номера 4 и 5, ще бъдат цялостно подменени, съобщи днес кметът на столицата Йорданка Фандъкова. Това ще се случи с финансиране по ОП "Региони в растеж". Подмяна на релси ще има и по ул. “Каменоделска”.

В момента на кръстовището на булеварда до пазар “Красно село” текат усилени ремонтни дейности и строеж на нова метростанция. След реконструкцията трафикът от бул. “Гоце Делчев” и ул. “Житница”, пресичащ бул. “Цар Борис III”, ще минава през тунел под кръстовището.

Паветата по булеварда обаче остават засега. Към момента Столична община няма планове да подменя пътната настилка, въпреки оплакванията на живеещите край “Цар Борис III” от огромния шум, който автомобилите и автобусите вдигат, минавайки със сравнително висока скорост по павираната настилка. “Паветата са част от уюта на града”, обясни Фандъкова пред БНТ и посочи, че евентуално решение ще бъде взето едва след обществено обсъждане. Така на улици като “Цар Иван Асен II” в центъра софиянци решиха старата павирана настилка да бъде оставена, за сметка на полагането на асфалт. Очаква се обаче тя да бъде подменена по бул. “Прага”.

На 16 юли ще започне и реконструкция на ул. "Козлодуй", където се подменят и трамвайни релси. Подобен ремонт вече започна и на бул. “Витоша”, където освен това ще бъдат сменени и настилките, тротоарите и осветлението.

Нови 12 километра метро и 12 метростанции от 2019 г.

Днес трябва да бъде обявена процедурата за избор на изпълнител за нови четири станции в посока "Овча купел" до "Горна баня", чието строителство да завърши през 2019 година. Така през 2019 г. ще имаме нови поне 12 км метро, заяви Фандъкова.

"Даже до края на годината очаквам да започне изпълнението на станцията на бул. "Владимир Вазов", която всъщност е дванадесетата. Освен тези седем, които в момента се строят, ще имаме още пет, които да започнат да се строят. Имаме осигуреното финансиране и през 2019 г. ще имаме поне 12 км ново метро, 12 метростанции. Разбира се нови метро влакове със съвременно оборудване, климатизирани. Въпросът с климатиците стои на нашето внимание много остро, защото си давам сметка, че това създава удобството при пътуването с градски транспорт", каза Йорданка Фандъкова.

От думите й стана ясно, че 4 от 52 влака на метрото в София са без климатизация. В 90% от тролеите има климатици, а при автобусите този процент е 30.

Фандъкова заяви, че преди няколко дни е пристигнал първият от новите трамваи, а до края на юли се очакват пет нови трамваи с климатици. До края на месеца ще пристигнат и първите 70 от новите 110 автобуса, а през август ще дойдат останалите.

В момента се работи активно по подготовката на процедурата за електронна система за таксуване и до края на месеца общинският съвет трябва да разгледа документите и наесен да бъде избран изпълнител. Очаква се около година системата да се въвежда в експлоатация, каза още кметът на София.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама