Над 18 хиляди клиенти е обслужила Приходната агенция във Велико Търново за три месеца

14:13, 06 юли 16 / Икономика 25 133 Шрифт:
Topnovini
18111 данъкоплатци и осигурители са обслужени в Националната агенция за приходите във Велико Търново през последното тримесечие.

Около 3700 са посетили приходната администрация в областния град заради въпроси, свързани със здравния статус. 5407 са посетили териториалната агенция по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 889 клиенти причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», а за 1224 – регистрация и промени в регистрацията. 2886 са го направили поради необходимост от издаване на документ, 305 – за да получат информация.

706 са посетили офиса на НАП, за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път. Системата за управление на опашките е една своеобразна форма за противодействие срещу нерегламентираното извършване на услуги. Тя позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Системата автоматично отчита, както средното време за изчакване и за обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга.

867 граждани са получили своя ПИК /персонален идентификационен код/. С тях от началото на годината заявилите ПИК са общо 1971 граждани. Засилен е интересът към нПИК най-често от страна на физическите лица, докато при юридическите, преобладава използването на квалифициран електронен подпис /КЕП/. Причина за това са ежемесечните контакти на фирмите с приходната агенция.

С ПИК работниците и служителите могат да осъществяват и контрол върху дейността на своя работодател, проследявайки направените осигурителните вноски. Родените след 1960 г. могат да получат информация за частните пенсионни дружества.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама