Калоян Паргов: Чрез концесията за колела разпределят рекламата в София

22:01, 05 юли 16 / Общество 25 168 Шрифт:
Topnovini
Калоян Паргов е председател на Градския съвет на БСП в София и шеф на групата на партията в Столичния общински съвет. Паргов е сред най-активните общински съветници.

Г-н Паргов, започна процедурата по избиране на концесионер за услугата с обществени колела в столицата. Четири фирми подадоха документи. Впечатление обаче прави, че част от тях се занимават с реклама, а не с транспортна дейност. Как ще коментирате това?

Това беше предупреждението, което БСП направи и резервите, които имаше към тази обществена поръчка, и по-точно към тази концесия. Тъй като велосипедната услуга е нещо много хубаво. Само че зад нея прозират тлъстите апетити в рекламата, които са основното занимание на всички тези, които сега са кандидатствали. Защото тя е тази част от концесията, която носи най-големи приходи. Велосипедите, може би, ще бъдат като един параван, като едно смокиново листо отпред. Това е опасението. Предстои да видим как ще структурират концесията и до колко тя ще бъде ефективна, до колко тя ще предоставя тази услуга и как ще се управлява. Иначе, ясно е за всички, че по този начин се разпределя рекламата в София, под формата на велосипедна услуга. Хитро измислено, наистина, но от БСП ще наблюдаваме процеса и ако има нещо нередно, ще сезираме своевременно обществото чрез вас, медиите.

Докъде стигнаха проверките на Центъра за градска мобилност?

Вътрешната проверка установи само три нарушения, но предстои Сметната палата да каже своята тежка дума като основния одитен орган в държавата. Надявам се той да бъде бърз и навремемнен. За да може още с избора на новото ръководство, което предстои да бъде избрано до края на юли, да дадем и указания какво не трябва да прави и от какви изкушения трябва да се пази в работата си. Защото сигналите, които са стигали до нас по неформален път, са много. Разбира се, Сметната палата трябва да каже в какво състояние е дружеството, какво се е случвало и какво не трябва да се случва от тук нататък.

Кога според вас най-накрая ще бъде избран нов кмет по транспорта?

В момента виждаме, че след оставката на Любомир Христов, поискана от БСП, заради това, което се установи като злоупотреба с поръчката за спирките, още един кмет отстъпи позиция и това е Юлия Ненкова. Така че очаквам управляващите да дадат своите предложения и да покажат своите кандидати за тези два важни поста – юридическия пост на зам.-кмет и този, най-вече, на транспортния кмет. Тъй като ни предстоят доста важни проекти по европейски програми, които имат за цел да инвестират стотици, хиляди, милиони евра в следващите три-четири години в транспорта на София. Не само метрото, разбира се и други такива.

А защо се бави този изборът на кмет по транспорта? Кметът Фандъкова обясни, че ресорът е тежък, а все още няма кандидат да го поеме.

Не мога да кажа. Питайте управляващите. Явно не могат да намерят подходящата кандидатура.

Вие подехте кампания срещу поскъпването на билетчето. Граждани също подадоха жалби срещу увеличението. До къде стигнаха делата?

Делата за скъпото билетче са в Административния съд. В момента, доколкото имам информация, се събират жалбите в една. Това беше направено преди няколко седмици. Надявам се той да се произнесе по отношение на жалбите, които стотици граждани, са подали в Административния съд срещу повишението на цената на билетчето за пътуване.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама