Заблуждаващите промоции са най-честите проблеми в магазините по Черноморието

14:32, 05 юли 16 / Общество 25 218 Шрифт:
Topnovini
Заблуждаващите нелоялни търговски практики при промоции и намаления, както и некоректното обозначаване на цените на предлаганите за продажба стоки са най-често срещаните проблеми в магазините по Черноморието. Това съобщи Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) при гостуването си предаването „Нашият ден” по БНР преди разгара на летния сезон.

Освен за казуси, свързани с настаняването и посещението на различни заведения, туристите могат да търсят приемните на КЗП по морето и при нарушения в търговската мрежа.

„Приемните могат да послужат на хората като един инструмент за информиране, консултиране и оттам – за предпазване от това да станат жертва на нелоялни практики на търговци. Те играят и много важна роля на комуникационна точка за обратна връзка, защото чрез тях всеки сигнал или консултация достига до нашите екипи и регионалните ни дирекции. Така и реакцията може да бъде по-бърза, и ние сме наясно с това, което се случва”, посочи Маргаритов.

Той коментира, че приемните са един от инструментите, благодарение на който през миналата година е регистриран спад с около 10% на констатираните нарушения в сферата на туризма. „Нашите проверки от началото на този сезон, с уговорката, че все още най-активната му част все още да не е настъпила, показват, че тази тенденция се задълбочава. При извършени до момента около 600 инспекции имаме около 30 нарушения, т.е. в около 5% от случаите. Паралелното осъществяване на функциите по превенция и контрол дава своя резултат. Той е ефект и от системна и дългогодишна работа”, добави председателят на КЗП.  

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама