До десет дни става ясно за концесията на обществени колела в столицата

14:36, 03 юли 16 / Общество 25 235 Шрифт:
Topnovini
В десетдневен срок работна експертна група ще разгледа офертите на заявилите желание да вземат концесията за отдаване на обществени колела в София. Това разкри пред София Topnovini.bg общинският съветник от ГЕРБ и председател на работната група, която изработва документацията по подготовката на концесията, Зафир Зарков.

В четвъртък в Столична община бяха отворени офертите на фирмите изявили желание да вземат на концесия услугата, която ще предлага обществени колела в София. От 20 фирми, желаещи да вземат услугата на концесия, едва 4 бяха одобрени. До финалния кръг на търга достигнаха „Метрополис груп“ АД, „Собайк“ ДЗЗД, Гражданско сдружение „София байкс“ и „Вело Арчър София“ ДЗЗД.

Повечето от кандидатите се занимават с рекламна дейност, а не толкова с оперирането на велосипеди. Според Зарков, който е сред експертите по транспорт в Столичната община, рекламните агенции имат по-сериозен интерес към концесията, тъй като фирмата, която я получи, ще има възможност да рекламира на ключови места в столицата.

„Дейността е свързана. Освен рекламните фирми, имаме и международни, и европейски компании – като „Nextbike”, които предлагат система за велосипеди. Друг от участниците е голяма френска компания за обществени колела. Това са сътрудничества между водещи европейски компании и наши рекламни“, отчете Зарков. 

„Надявам се да имаме добри предложения и да се случи най-доброто, така че да имаме обществени велосипеди в столицата. Повече от ясни са ползите за градската мобилност – ще има по-малко замърсяване на градската среда, повече здраве. Силно се надявам да има интерес от страна на гражданите. Както знаете, първият половин час е безплатен, което ще гарантира атрактивност“, убеден е Зафир Зарков.

Ето и малко повече за кандидат-концесионерите:

„Метрополис груп“ АД

„Метрополис Груп” е акционерно дружество, регистрирано след преобразуване на 5 компании: „Уол Стрийт” ООД /1999 г./, „Фокас – 1” ЕООД /1997 г./, „Стрийт Плакат” ООД /2003 г./, „Студио Плакат 2004” ЕООД и „Метрополис Медия” ООД.

От създаването на фирмите–съучредители на “Метрополис груп” АД, дружеството присъства на българския пазар повече от 12 години. В историята му има множество осъществени проекти за едни от най-големите местни и световни рекламодатели, редица мащабни инициативи с обществено значение, събития, свързани с благотворителни каузи и т.н.

Фирмата предоставя услуги като: медиа планиране; експертна консултация за изграждане на стратегия за външна комуникация, възможност за дизайн на рекламната визия, печат и предпечатна подготовка на рекламните материали и др.

Неин подизпълнител да е унгарската T-Systems, като ще разчита на велосипедната система на „Nextbike“, използвана в доста европейски градове. Чуждестранната компания ще бъде само доставчик, а не оператор на концесията.

„Собайк“ ДЗЗД

„Собайк“ ДЗЗД е дружество по Закона за задълженията и договорите. В него влизат: „Имидж“ АД, занимаващо се с реклама, „Идея Комм“ АД, отново свързано с реклама, „Арт Адвъртайзинг Груп“ ЕООД и „Про адвъртайзинг“ ЕООД.

„Вело Арчър София“ ДЗЗД

В дружеството „Вело Арчър София“ влизат: рекламните агенции „Арчър Айдиас София“ АД и „Арчър Айдиас“ АД (бившата Leo Burnett Sofia). "Арчър" участваше в консорциума "Ти Си Ти Ви", който през 2013 г. взе близо 10 млн. лв. от държавата, за да рекламира цифровизацията на телевизионния ефир.

Гражданско сдружение „София байкс“

В гражданското сдружение „София байкс“ влизат: „Моушън Артс“ ООД, занимаваща се с рекламата в метрото; „Делта Карт“ ООД, „Билборд“ АД, занимаваща се с дигитален широкоформатен печат. Тя е и най-голямата и модерна печатница на Балканския полуостров. Последната фирма от сдружението е „Долсамекс“ ЕООД.

Задължения на концесионера

На фирмата концесионер е възложена и задачата да направи приложение за телефони, което да упътва колоездачите до най-близкия велоградероб. В приложението ще има и карта с обозначените места, където има стоянки. Концесионерът ще бъде задължен и да монтира информационни табели на всеки велоградероб с мерки за безопасност при каране на колело. На всеки ползвател на велосипедите трябва да бъде осигурена застраховка живот.

Концесията предвижда частна фирма да обслужва и поддържа услугата, като срещу това има право да рекламира на 150 места в града. Фирмата ще трябва да плаща и концесионна такса от минимум 93 хил. лева на година.

Ще бъдат монтирани 33 стоянки в столицата, които ще съберат общо 400 колела. В концесионния договор ще има възможност за поставянето на още 15 стоянки. Предвиден е гратисен период за ползване от 30 мин. След това таксата за първия час трябва да е не по-висока от цената на едно пътуване с градския транспорт – 1,60 лв.

Сумата за следващите часове ще се увеличава прогресивно – за втори час не може да надхвърля два пъти цената на билетчето, за третия час – три пъти и така за всеки следващ час.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама