До десет дни става ясно за концесията на обществени колела в столицата
14:36, 03 юли 16 / Политика
25
509
Шрифт:
В четвъртък в Столична община бяха отворени офертите на фирмите изявили желание да вземат на концесия услугата, която ще предлага обществени колела в София. От 20 фирми, желаещи да вземат услугата на концесия, едва 4 бяха одобрени. До финалния кръг на търга достигнаха „Метрополис груп“ АД, „Собайк“ ДЗЗД, Гражданско сдружение „София байкс“ и „Вело Арчър София“ ДЗЗД.
Повечето от кандидатите се занимават с рекламна дейност, а не толкова с оперирането на велосипеди. Според Зарков, който е сред експертите по транспорт в Столичната община, рекламните агенции имат по-сериозен интерес към концесията, тъй като фирмата, която я получи, ще има възможност да рекламира на ключови места в столицата.
„Дейността е свързана. Освен рекламните фирми, имаме и международни, и европейски компании – като „Nextbike”, които предлагат система за велосипеди. Друг от участниците е голяма френска компания за обществени колела. Това са сътрудничества между водещи европейски компании и наши рекламни“, отчете Зарков.
„Надявам се да имаме добри предложения и да се случи най-доброто, така че да имаме обществени велосипеди в столицата. Повече от ясни са ползите за градската мобилност – ще има по-малко замърсяване на градската среда, повече здраве. Силно се надявам да има интерес от страна на гражданите. Както знаете, първият половин час е безплатен, което ще гарантира атрактивност“, убеден е Зафир Зарков.
Ето и малко повече за кандидат-концесионерите:
„Метрополис груп“ АД
„Метрополис Груп” е акционерно дружество, регистрирано след преобразуване на 5 компании: „Уол Стрийт” ООД /1999 г./, „Фокас – 1” ЕООД /1997 г./, „Стрийт Плакат” ООД /2003 г./, „Студио Плакат 2004” ЕООД и „Метрополис Медия” ООД.
От създаването на фирмите–съучредители на “Метрополис груп” АД, дружеството присъства на българския пазар повече от 12 години. В историята му има множество осъществени проекти за едни от най-големите местни и световни рекламодатели, редица мащабни инициативи с обществено значение, събития, свързани с благотворителни каузи и т.н.
Фирмата предоставя услуги като: медиа планиране; експертна консултация за изграждане на стратегия за външна комуникация, възможност за дизайн на рекламната визия, печат и предпечатна подготовка на рекламните материали и др.
Неин подизпълнител да е унгарската T-Systems, като ще разчита на велосипедната система на „Nextbike“, използвана в доста европейски градове. Чуждестранната компания ще бъде само доставчик, а не оператор на концесията.
„Собайк“ ДЗЗД
„Собайк“ ДЗЗД е дружество по Закона за задълженията и договорите. В него влизат: „Имидж“ АД, занимаващо се с реклама, „Идея Комм“ АД, отново свързано с реклама, „Арт Адвъртайзинг Груп“ ЕООД и „Про адвъртайзинг“ ЕООД.
„Вело Арчър София“ ДЗЗД
В дружеството „Вело Арчър София“ влизат: рекламните агенции „Арчър Айдиас София“ АД и „Арчър Айдиас“ АД (бившата Leo Burnett Sofia). "Арчър" участваше в консорциума "Ти Си Ти Ви", който през 2013 г. взе близо 10 млн. лв. от държавата, за да рекламира цифровизацията на телевизионния ефир.
Гражданско сдружение „София байкс“
В гражданското сдружение „София байкс“ влизат: „Моушън Артс“ ООД, занимаваща се с рекламата в метрото; „Делта Карт“ ООД, „Билборд“ АД, занимаваща се с дигитален широкоформатен печат. Тя е и най-голямата и модерна печатница на Балканския полуостров. Последната фирма от сдружението е „Долсамекс“ ЕООД.
Задължения на концесионера
На фирмата концесионер е възложена и задачата да направи приложение за телефони, което да упътва колоездачите до най-близкия велоградероб. В приложението ще има и карта с обозначените места, където има стоянки. Концесионерът ще бъде задължен и да монтира информационни табели на всеки велоградероб с мерки за безопасност при каране на колело. На всеки ползвател на велосипедите трябва да бъде осигурена застраховка живот.
Концесията предвижда частна фирма да обслужва и поддържа услугата, като срещу това има право да рекламира на 150 места в града. Фирмата ще трябва да плаща и концесионна такса от минимум 93 хил. лева на година.
Ще бъдат монтирани 33 стоянки в столицата, които ще съберат общо 400 колела. В концесионния договор ще има възможност за поставянето на още 15 стоянки. Предвиден е гратисен период за ползване от 30 мин. След това таксата за първия час трябва да е не по-висока от цената на едно пътуване с градския транспорт – 1,60 лв.
Сумата за следващите часове ще се увеличава прогресивно – за втори час не може да надхвърля два пъти цената на билетчето, за третия час – три пъти и така за всеки следващ час.
Още от „Политика“

Радев безочливо гази Конституцията, отказа да покани ДПС-Ново начало на консултации
18:13, 10 дек 24 /
Цветан Цветанов със срещи във Вашингтон
15:32, 05 дек 24 /
Само лоялност към Борисов не стига, силно "тежи" парафът на Пеевски
13:22, 25 ное 24 /
Цветанов с призив към свободните избиратели: Излезте и гласувайте
21:34, 16 сеп 24 /Последни новини

Нова лятна оферта от А1 - Apple Watch с 0% лихва и Extra SIM без такса за първите 6 месеца
19:25, 02 юли 25 / А1
Община Сливен оказа пълна подкрепа и съдействие на възрастните хора от частните домове в Ягода и Варна
17:42, 02 юли 25 / Регионални новини
Двойно повече възможности за участниците в националната стажантска инициатива "Оставаме в България"
17:05, 02 юли 25 / А1
Добави коментар