Пътните произшествия в Сливенско се увеличават
17:59, 30 юни 16
25
573
Шрифт:
Анализът бе направен на днешното заседание на Областната комисия по безопасност на движението по пътищата /ОКБДП/.
По думите на главен инспектор Тодор Тодоров, началник сектор „Пътна полиция” при ОД на МВР Сливен, в населените места са регистрирани 308 ПТП с 4-ма убити и 40 ранени, като най-много са в Сливен – общо 214 ПТП с 4-ма убити и 20 ранени.
Най-много ПТП са настъпили по пътищата II клас. Броят на ранените е най-висок при сблъсък между МПС странично – 93 бр., а най-много убити има при преобръщане на МПС извън пътното платно – 2 бр., при блъскане в дърво – също 2 бр. и при блъскане на пешеходец с 2-ма убити. Ранените са най-много при сблъскване между МПС челно.
Най-много ПТП има през м. април 2016 г. – 112, а най-много убити има през месец май - 3-ма души. Петък и неделя са дните с най-много убити, а сряда с най-много ранени. Данните показват, че най-много ПТП настъпват между 11.00 и 12.00 ч. на обяд, като убитите в този часови интервал са 3-ма.Най-много ПТП са настъпили поради несъобразена скорост с пътните условия – 107 с 2-ма убити.
От списъка с най-опасните булеварди и улици изпъкват „Банско шосе“ и „Цар Симеон“, както и кръстовището между бул. „Ст. Караджа“ и бул. „Бр. Миладинови“ с 3 ПТП, обясни главен инспектор Тодоров.
По време на заседанието бе направен и отчет по изпълнението на проявите от Плана за действие за изпълнение на Областната стратегия за подобряване безопасността на движението по пътищата в област Сливен за 2015 г. Сред изпълнените мерки са - проведени инициативи с образователен и възпитателен характер в учебните и детски заведения за повишаване безопасността на участниците в движението, и увеличаване на техните познания; целогодишен контрол на пътя; подобряването на инфраструктурата на общинската и републиканска пътна мрежа и др.
Членовете на Областната комисия по безопасност на движението по пътищата /ОКБДП/ гласуваха и План за действие за 2016 г. Сред приоритетите са подобряване на организацията и управлението на движението по пътищата; повишаване на знанията и уменията за безопасно поведение на участниците в пътното движение и на засилен контрол във връзка с безопасността на движението по пътищата; подобряване техническото състояние на пътната инфраструктура; Обезопасяване на районите около училищата; ремонт на уличната мрежа; освежаване на съществуващата хоризонтална маркировка и полагане на нова, там където условията на движение го изискват и др.
Добави коментар