МБАЛ-Бургас с готов график за спешните дежурства

11:27, 19 май 16 25 348 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
МБАЛ-Бургас изготви графика си за спешните дежурства, които от 1 юни 2016г. ще се разпределят между лечебните заведения, участващи в консорциум „Бургаски обединени болници“. Това съобщиха от МБАЛ-Бургас .

Миналата седмица,  в присъствието на зам.-министъра на здравеопазването д-р Ваньо Шарков, управителите на петте болници в консорциума подписаха споразумение, според което ще си разпределят равномерно спешните случаи в областта на: ортопедия и травматология, неврохирургия и педиатрия. Всяко от лечебните заведения  трябва да изготви своя график до 25-ти май и да го представи в РЗИ за одобрение. Целта е с него да бъде запозната Бърза помощ (ЦСМП), която координира линейките, както и гражданите.

От  МБАЛ-Бургас предлагат да поемат  първата седмица на всеки календарен месец с дежурни специалисти по ортопедия и травматология, както и по педиатрия.  А дежурствата в направление неврохирургия  да са от 1-во до 15-то число. Последните са по-дълги, защото в общината лечебните заведения,  разполагащи  с  Отделения по неврохирургия , са общо две. Останалият график за месеца трябва да се разпредели между университетската болница в кв. Ветрен, МБАЛ „Д-р Маджуров”, МБАЛ „Бургасмед” и МБАЛ „Лайф хоспитал”. Обсъжда се в бъдеще към спешните дежурства да бъдат включени и звена по урология.

Целта на споразумението, което бе сключено миналата седмица в присъствието на зам.-министър Шарков, зам.-кмета по здравеопазване д-р Лорис Мануелян, директорите на РЗИ-Бургас и РЗОК-Бургас, е да се знае кога и къде ще се приемат пациентите със специфични проблеми, за да няма необгрижени такива. Особено през натоварения летен сезон, когато населението в  региона се увеличава значително.

Графикът ще осигури на пациентите  достъп до най-търсените специалисти, включително нощем и през почивните дни. Окончателният му вариант трябва да стане ясен до 31-ви май.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама