Московски: Или концесия на Летище „София“, или БДЖ обявява несъстоятелност
14:10, 12 май 16
25
284
Шрифт:
По думите на Московски, никой не иска да купи „БДЖ-Товарни превози“ и заради данъкоплатците, защото не е честно те да плащат, ще се използват парите от концесията на летището. „Процедурата пак ощетява държавата, но някой трябва да плати тази сметка, която не е правена от нас“, допълни транспортният министър. Той отрече да чака новият закон за концесиите да бъде гласуван, за да започне процедурата за Летище „София“.
Ръководството на БДЖ пък обяви, че дружеството има добри показателни към момента след започналите реформи за по-добро управление през 2010 г. По техни данни общата задлъжнялост сега е 458 млн. лв., което е с 400 млн. лв по-малко от тази преди 5 години. Задълженията към банките са 245 млн. лв.
„Товарни превози“ са стабилни, но трябва да се довършат мерките за оздравяване, казаха от ръководството. Според тях има предпоставки БДЖ да излезе на нула или на плюс, ако се продължи в този темп. Те заявиха, че спрямо 2014г. , когато загубите са били 21 млн., към 2015 г. те са намалели с 8 млн. Припомнено беше, че от 2007 г. дружеството е постоянно на загуба.
На пресконференцията стана ясно още, че не са обсъждани масови съкращения в БДЖ. Вчера в парламента Московски заяви, че между 600 и 800 души ще бъдат съкратени от БДЖ "Товарни превози" по предварителните разчети. Днес той уточни, че тези разчети са от преди една година и вероятно не са актуални. Ръководството на железниците също отрече подобни цифри, като заяви, че все пак се очаква съкращение, но минимално. Ще напуснат хора, които са в пенсионна възраст, а някои може да бъдат преместени в други фирми на дружеството, но масово съкращение не е обсъждано и няма да има, бяха категорични те.
От КНСБ и КТ „Подкрепа“ заявиха, че не са съгласни с пътя на развитие на БДЖ и провежданото оздравяване, което се прави за сметка на Летище „София“, чиято концесия не е нито належаща, нито спешна.
„Аз не знам дали някой е питал българския избирател дали единственото останало летище да бъде дадено на концесия, както не го е питал финансовите корекции от 400 млн. лв. на Агенция "Пътна инфраструктура" как са били покрити от бюджета. Това са наши пари, на данъкоплатците, и защо в околна среда пак бяха финансирани корекции за стотици милони? Никой не пита премиера, откъде ще дойдат парите за кораби и самолети, след като не са разчетени в бюджета“, изразиха позицията си председателят на КНСБ Пламен Димитров и на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов.
Синдикатите поискаха следващата седмица да се проведе обща среща с премиера Борисов, ресорния вицепремиер, финансовия министър, както и министрите на транспорта и на регионалното развитие, за да да се обсъди финансирането на железопътните превози в страната. Те искат да разберат, защо се подценява железопътния сектор за сметка финансирането на пътната инфраструктура.
Добави коментар