60.2% от жителите на област Шумен използват интернет
11:29, 04 май 16
25
315
Шрифт:
В проучването са обхванати лицата на възраст между 16 и 74. Жените от област Шумен по-активни и по-често се възползват от удобствата на глобалната мрежа в сравнение с мъжете – съответно 62.0 и 58.4%.
126 домакинства и 96 предприятия в Шуменско са включени в анкета за ползването на интернет тази година, уточняват от статистиката в Шумен.
В периода април – юни, на територията на цялата страна Националният статистически институт, чрез териториалните статистически бюра, вкл. Статистика – Шумен, провежда анкетно проучване на тема „Изследване на информационното общество през 2016 година”. Проектът включва две наблюдения – „Изследване на използването на информационно-комуникационни технологии от домакинствата и лицата” и „Изследване на използването на информационно-комуникационни технологии и е-търговия в предприятията” и се провежда във всички държави-членки на ЕС по единна методология. Това дава възможност получената информация да бъде съпоставима на европейско ниво.
В област Шумен, в рамките на проекта ще бъдат посетени 126 домакинства от 4 града – Шумен, Нови пазар, Велики Преслав и Смядово и 7 села – Бяла река, Никола Козлево, Маломир, Нова бяла река, Новосел, Върбак и Наум. Домакинствата са включени в извадката чрез използването на случаен подбор, с който се гарантира представителността на резултатите.
Наблюдението ще се осъществи от анкетьори-статистици, които са специално обучени за провеждане на персонални интервюта. При посещенията си в домакинствата те ще се легитимират със служебни карти. Обект на изследването са домакинствата и лицата в тях на възраст между 16 и 74 навършени години.
Предприятията от област Шумен, които са включени в наблюдението през настоящата година (94 на брой) са от различни икономически сектори – преработваща промишленост, строителство, търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети, транспорт, хотелиерство и ресторантьорство, административни и спомагателни дейности и други. Респондентите имат възможност сами да определят начина, по който да подадат необходимата информация – онлайн или на хартиен носител, чрез анкетиране на място.
Целта на проекта е да бъде осигурена международно съпоставима информация за развитието и напредъка на информационното общество сред населението и бизнеса по различни показатели: достъп до интернет, използване на ИКТ, електронна търговия, електронно правителство и други.
Добави коментар