КЗК глоби “Лидл” с 1.8 млн. лв.
17:11, 26 апр 16
25
482
Шрифт:
Комисията е установила проблем в рекламната кампания с мотото “Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl”. Според КЗК тя е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и други.
“Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба. Предвид обстоятелството, че посланието “Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията. Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор”, пишат в своето становище от комисията.
От компанията все още не са отговорили на обвиненията, но може да се очаква, че ще обжалват глобата.
Избрани новини

Туризъм, но не на всяка цена
09:15, 17 юни 25 / Idealisti
Разрбридане на демокрацията
07:10, 16 юни 25 / Idealisti
Когато корпорациите контролират достъпа: Нарастващата заплаха за нашата дигитална свобода
07:10, 15 юни 25 / Idealisti
Добави коментар