Превозвачите: На 26 април протестираме, държавата трябва да ни чуе
13:27, 13 апр 16
25
332
Шрифт:
От сдружението обявиха, че на 26 април излизат на протест. Той ще премине през центъра на София, ще бъде предупредителен, и ще продължи в посока Централна автогара, където превозвачите ще продължат да осъществяват дейността си.
Ако протестът не даде ефект, се предвижда да има още един, а след това вече се очаква да се започнат активни стачни действия, казаха още от превозвачите. Над 20% от "живите" пари в държавата са в транспорта, ако не се направят промени голяма част от тях ще отидат в сивия сектор, предупредиха превозвачите.
От сдружението на превозвачите казаха, че ТОЛ таксите ще се превърнат в голям проблем и той ще рефлектира на всички превозвачи. Ще настъпи намаление на фирмите, които ще продължат да осъществяват превозваческа дейност. Те ще минат в сивия сектор, защото няма да имат друг избор.
По думите им ТОЛ таксите ще доведат и до увеличение на билетите, което ще бъде около 15%. Поради това превозвачите искат някаква компенсация от страна на държавата или промяна на условията за тях, тъй като един автобус минава хиляди километри на година.
"За 2 години превозвачите намаляха от 1800 на 900 в национален мащаб, а в близо 70 общини нямат превозвачи", оплака се собственикът на "Юнион Ивкони" Ивайло Константинов.
Държавата е абдикирала от нашите проблеми. Над 50% в национален мащаб е нерегламентираният превоз на пътници. За една година по наши изчисления има над 50 жертви от катастрофи с нелицензирани бусове. Това каза Магдалена Милтенова член на Управителния съвет на Националното сдружение на автобусните превозвачи.
"Законът за автомобилните превози е най-строгият закон в ЕС и е пълен с абсурди. Основните проблеми са вадминистративни-наказателната част, която не е съобразена с Наказателния кодекс и с целите на наказанието. Разпоредбите са репресия върху превозвачите и водачите, затова браншът изпитва силна нужда от шофьори", заяви представителят на Управитения съвет на Националното сдружение на автобусните превозвачи Себахтин Исмаилов.
Той обясни още, че за едно и също нарушение в Германия глобяват водача със 100 евро, а в България с 1500 лв. за шофьора и 2000 лв. за превозвача. Никъде в Европа за елементарни нарушения биват отнемани лицензите на превозвача като в България. Всички тези неща създават възможности за корупционна среда, на която станахме свидетели в бишата ДАИ, допълни Исмаилов.
Предстоят срещи на представители на сдружението с шефа на Агенция пътна инфраструктура и транспортната комсия в Народното събрание,
Добави коментар