Новият стандарт за спешна медицина обсъждаха в МБАЛ Русе

16:40, 30 мар 16 25 610 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Дискусия на тема „Защо е необходим стандартът за спешна медицина – предимства и недостатъци“ се проведе днес в МБАЛ Русе АД. Лектори бяха д-р Стоян Сопотенски – началник на Спешното приемно и консултативно отделение в УМБАЛСМ „Н. И. Пирогов“ и изпълнителният й директор проф. д-р Стоян Миланов, който е и председател на Българското дружество по спешна медицина. Организатор на срещата е русенската болница.

В разговор с журналисти, гостите не пожелаха да коментират протеста на колегите си лични лекари, който ще се проведе утре.

Те обяче обясниха подробности относно т. нар. триаж или разделянето на пациентите по тежест на състоянието им чрез кодове – зелен, жълт и червен. Въз основа на тях, хората ще бъдат приемани за преглед в спешните кабинети.

Проф. Миланов коментира, че целта на нововъведението е най-спешните пациенти да бъдат обслужени най-бързо, а останалите ще трябва да чакат, тъй сато спешните отделения са с ограничен капацитет. Това означава, че хората вече няма да получават помощ според реда, по който са пристигнали, а случаите, които са преценени като по-спешни от тези на останалите, ще бъдат с приоритет.

Чрез схеми, заложени в стандарта, ще се разбира кой пациент за какъв код е. Това ще става чрез служител, който ще разпитва съответния пациент относно основното му оплакване, но и с допълнителни индикатори – пулс, кръвно налягане, състояние на дишането, състояние на съзнанието. Така, по съответни таблици, които са приети в цял свят в спешната медицина, по думите на проф. Миланов, ще се определя кой пациент в коя група попада.

Той изрази задоволството си от стиковката в работата на заетите в доболничната помощ, в спешната и в болничната такава в Русе, като спомена, че колегите му от дунавския трад са дали ясна картина за особеностите на работата им в региона, като каза, че те са споменали и за проблемите, които срещат.

Проф. Миланов коментира още, че ще се наложи инфраструктурна промяна на спешното отделение, както и привличане на кадри.

Относно триажа, той всъщност ще е на два етапа. При първия, пациентите ще бъдат преценявани чрез разговор по телефона още при извикването на линейка, а след това и при пристигането пред спешното отделение. По тази причина гостите коментираха, че пациентите няма да имат право да се оплакват, че чакат часове наред, защото ще са например с код зелено, а бърза помощ, в рамките на минути, ще получават само хора, определени с код червено, тъй като техният живот ще е застрашен.

В стандарта са заложени и бъдещи дейности, които ще могат да извършват специалисти по здравни грижи и лекарски асистенти. Една от причините е, че не достигат доктори, които да работят в линейките. Освен това тенденцията по цял свят била изкарването на лекарите от колите. Също така ролята им била дистанционно да командват екипа в линейката.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама