Новото трасе за В. Търново започва от нов Дунав мост с дългоочаквания южен околовръстен път на Русе (обновена)
10:50, 29 мар 16 / Политика
25
397
Шрифт:
Това съобщи днес народният представител от "Патриотичен фронт" Искрен Веселинов, като не изключи възможността форматът на срещата да се разшири с включването в нея и на депутатите от Велико Търново.
"Свидетели сме как през последния месец не минава седмица, в която да няма тежки катастрофи, а и често с отнемане на човешки живот. Затова е необходимо допълнително обезопасяване на настоящото трасе", категоричен бе Веселинов, като добави, че този проблем е надпартиен и наистина обединява всички русенски народни представители да дадат всичко от себе си за разрешаването му.
Припомняме, че наскоро и народният представител от ГЕРБ Пламен Нунев коментира, че новият път между Русе и Велико Търново няма да минава през общински или областен център.
Веселинов уточни, че предложението за ново трасе започва с дългоочакваната нова южна дъга на Русе, която да заобиколи града от Дунав мост до района между Басарбово и Иваново. Край Обретеник пътят се отклонява на север и заобикаля Бяла от север, след което продължава на запад.
Така на практика настоящият международен булевард "България", отвеждащ движението от и за Дунав мост, който също е честа арена на тежки пътни инциденти, докато чака актове 15 и 16 след ремонта през 2009 г., ще си остане просто вътрешноградски път.
Междувременно стана ясно, че Агенция "Пътна инфраструктура" е обявила обществена поръчка за "Изготвяне на Доклад за оценка на съвместимост за обект АМ "Русе-Велико Търново" с дължина 120 км.Целта на инвестиционното предложение е изграждане на нова АМ, която да бъде основна транспортна връзка, свързваща предвидения 2-ри мост над река Дунав между Румъния и България при Русе и град Велико Търново с прилежащите му главни транспортни коридори – път I-4 (Е772) и бъдещия участък от АМ "Хемус“. Става ясно, че и трите варианта на нова магистрала пресичат защитена зона "Ломовете" в определени райони. Поради това ще се наложат и съответните съгласувания с Министерството на околната среда и водите. Общият срок за изпълнение на поръчката е 240 дни, а прогнозната стойност е 150 000 лв. без ДДС.
Искрен Веселинов обаче коментира днес, че основен проблем за реализацията на нов път между Русе и Велико Търново продължава да бъде липсата на финансиране.
"Големият проблем в България е огромната диспропорция между инвестициите в Северна и Южна България. На практика всичкото европейско финансиране за големи инфраструктурни проекти отива в Южна България. Затова и ще предложа компенсаторен механизъм", заяви депутатът.
В тази връзка той е провел и среща с вицепремиера и министър на образованието и науката Меглена Кунева заедно с народния представител от Велико Търново доц. Милен Михов.
"Беше прието много набързо едно постановление, което редуцира до голяма степен приема на държавната поръчка в голяма част от университетите. Тази системна политика води до концентрация на всички специалности само в софийските университети. В тази връзка ние поставихме редица проблеми на Русенския университет и Великотърновския университет. Ясно е, че в следствие на повечето налети средства, средата и реализацията в София е по-добра, но това поставя в крайно неизгодна позиция университети като тези в Русе, Велико Търново и Шумен. Това, че държавата не е инвестирала в тези градове, сега се получават и условия в тях да бъде ограничено и финансирането на висшето образование, което е абсолютно неприемливо", каза още Веселинов, като добави, че министър Кунева е поела ангажимент още през следващия месец да се състои работна среща за преразглеждане на системата за оценяване на висшите учебни заведения с оглед на значението им за развитие на градовете.
Добави коментар