„Училище за потребители“ ни показва какво да гледаме, когато пазаруваме
17:20, 13 мар 16
25
332
Шрифт:
Целта е хората да бъдат ориентирани какво да попитат, как да сравняват, как да избират, за да бъдат удовлетворени в най-голяма степен от покупката от гледна точка на индивидуалните им потребности и конкретно търсеното. Потребителите ще научат и как да избегнат рисковете да бъдат подведени от некоректна информация или да си купят нещо, което не са планирали и не им е необходимо.
Импровизирана библиотека ще даде възможност на гражданите да се сдобият с кратки информационни материали за техните базови права като потребители. Експерти на комисията ще влязат в ролята на учители като бъдат на разположение за консултации.
„Важни за потребителите са данните върху етикета, както и допълнителната информация за продуктите. Те ще им помогнат да изберат това, от което реално се нуждаят. Внимателното проучване на условията, при които се реализират сделките, пък ще им даде по-голяма сигурност, че няма да бъдат подмамени да сключат неизгодна за тях сделка“,обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на комисията.
Маргаритов обяви, че през миналата година в комисията са постъпили над 20 000 жалби и сигнали, извършени са над 38 000 проверки по кампании в различни тематични области, като в около 10% от случаите са установени нарушения. Забранени са около 200 нелоялни търговски практики.
„Въпреки, че сме извършили повече проверки спрямо миналата година има спад на нарушенията с около 10%. Открояват се две подтенденции. Най-високият процент намаляване на нарушенията – с около 50% - е в сферата на туризма в случаите, в които се предоставя туристическа услуга в некатегоризирани обекти. Другата оптимистична тенденция е спадът с около 35% на нарушенията в областта на онлайн търговията”, поясни ръководителят на институцията.
„Училище за потребители” ще има днес – 13 март, в мол „Сердика“, на 18 март в „София Ринг мол“ и на 20 март в „Парадайз Център“.
Добави коментар