Колите в Бургас ще пъплят с 35 км/ч
15:24, 28 фев 16
25
1181
Шрифт:
"Да, придвижването в града ще е по-бавно и с не повече от 35 км/ч. Но пък всички сме наясно, че при такава скорост е почти невъзможно да има смъртни случаи при катастрофа. И да, светофарите са повече и ни бавят, но по-добре много светофари, отколкото много блъснати пешеходци. Ще трябва да се съобразяваме с повече пешеходни пътеки и бързата автобусна линия. За да стигнем до работа, ще трябва да излизаме по-рано. Но пък близките ни, които ще изберат градския транспорт, ще стигат до желаното място много по-бързо, безопасно и комфортно. И ще има повече сигурност на пътя", смята бургаският градоначалник.
Повод за реакцията на Николов е недоволството на таксиметровите шофьори в Бургас, които се оплакват от многото светофари и "легналите полицаи" в града. През миналата седмица те изпратиха писмо до местната администрация, в което искат да им бъде разрешено да влизат в бус лентата и да паркират на новата автогара "Юг", която е само за рейсове.
"Знам. Въвеждането на новата транспортна схема със сигурност е стрес за града. Знам - мерките са непопулярни и засягат най-вече водачите на автомобили. Аз самият съм водач и чакам на същите светофари, на които и вие чакате. Шок е, но няма как да се удовлетворят желанията на всички. Само преди няколко години всички бяха шокирани и от синята зона. Решението е непопулярно и ми носи негативи, но е отговорно. Защото има червени линии, които не могат да се пристъпят. И едната от тях е безопасността", категоричен е Николов.
По думите на кмета, ако сега не бъдат наложени нови правила, то след няколко години градът ще бъде тотално блокиран от коли, а статистиката за пътните инциденти – още по-стряскаща.
"Когато през 70-те години на миналия век са правени основните улици и булеварди в града е имало 21 000 автомобила. Сега, при същите улици, регистрираните са вече са 208 670. Няма как да съборим сгради, за да увеличим габаритите на улиците. Няма как за 208 000 коли да има 208 000 паркоместа и бързоскоростни пътни платна, по които да се придвижим максимално бързо с автомобила си. Или продължаваме със задръстванията и дишаме все повече автомобилни газове, или правим Бургас по-подходящото място за пешеходци и ползвателите на градския транспорт", завършва Николов.
На по-късен етап в жилищните зони, където живеят много хора и има регистрирани пътни инциденти, ще бъде забранено и шофирането със скорост над 25 км/ч. А все повече малки улички в централна градска част ще бъдат превърнати в пешеходни.
Добави коментар