Измамници се представят за служители на Енерго-Про, алармират от компанията
08:28, 26 фев 16
25
672
Шрифт:
За щастие в повечето случаи тези опити са неуспешни, защото гражданите се обаждат в телефонният център на Енерго-Про и разбират, че е направен опит да бъдат подведени. Схемите са различни, но се свеждат до няколко основни типа – обаждане от скрит номер, при което неизвестни лица се представят за служители на Енерго-Про и убеждават хората да заплатят сметката си за електроенергия в брой на адреса или да предоставят лични данни. Другият използван подход е да обяснят на клиенти на дружеството, че се налага да посетят Център за обслужване на клиенти, като измислят различни причини - проблем с партидата, с електромера, за подписване на договор, за подаване на заявление и др. През това време звънят на останалия сам вкъщи член на семейството и по познатата вече схема за телефонни измами казват, че неговият близък е пострадал при инцидент. Иска се определена сума пари за лечение, или за „уреждане на нещата“. Жертви на тази схема стават предимно възрастни хора.
За да предпази своите клиенти, Енерго-Про напомня, че телефонният номер за клиенти е 0700 1 61 61. При позвъняване от страна на компанията, този номер се визуализира на дисплея на апарата. Така клиентът може да е спокоен, че обаждането e от Енерго-Про. Служителите на дружеството, които посещават даден адрес, са облечени в работно облекло, на което има лого на компанията и се легитимират със служебни карти.
От компанията обръщат внимание, че Енерго-Про не изпраща служители по домовете на клиентите си, за да събират дължими суми за консумирана електрическа енергия или допълнителни услуги. Сметки за електроенергия в брой се заплащат само на касите на Енерго-Про, на Български пощи, Информационно обслужване или EasyPay. След извършване на плащането, то се регистрира в системата на компанията и на клиента задължително се издава съответния платежен документ. Допълнителните услуги, които Енерго-Про предлага, могат да се заплатят единствено в Центровете за обслужване на клиенти.
Обаждания, при които неизвестни лица се представят за служители на Енерго-Про и искат личните данни на хората или пари, са опит за измама. Съветваме нашите клиенти да не дават каквато и да е лична информация или пари на непознати и ако получат неочаквани обаждания или имат съмнения относно легитимността на служителите, които посещават техния адрес, да се обадят на 0700 1 61 61 и да сигнализират органите на реда.
Последни новини

Най-новите продукти на Apple – скоро в А1
18:28, 10 сеп 25 / А1
А1 първа в България предлага на своите клиенти възможност за следене на средна скорост в реално време
16:56, 10 сеп 25 / А1
A1 празнува 30 години с нови тарифни планове за повече свобода и забавление
18:59, 04 сеп 25 / А1
Добави коментар