"Обществен съвет Русе" с предложения за градския транспорт
23:20, 21 фев 16
25
341
Шрифт:
Те са свързани с планираните корекции, които предстои да обсъди и гласува в тази връзка местният парламент.
Както вече съобщихме, според предложенията на кметската администрация, се цели основно да се избегнат дублиранията в спирките и маршрутите на предплатените карти за пътуване.
Оценката на "Обществен съвет Русе" обаче е, че "цялата концепция на русенския интегриран транспорт е сгрешена изначално, защото не е помислено за гражданите и дали тази транспортна схема и разписания ще са удобни за русенци, а първата мисъл е как най-бързо да бъдат усвоени евросредствата".
В тази връзка членовете на групата предлагат като се чекира билетът в съответното средство за обществен транспорт (СОТ), да се предават данните за това в централизираната система и да се отбелязва, че в автобус на съответния превозвач се е возил един гражданин.
Едно от другите им предложения е картите на всички превозвачи за линии, чиито маршрут се препокрива в даден участък, да важат за всички превозни средства на установена цена, приета за базова. Освен това те настояват всяка фирма-превозвач, желаеща да въведе абонаментни карти (с отстъпка) за своя линия , да ги въвежда като допълнителна функция към базовата. И тази отстъпка да важи само при чекиране в нейни транспортни средства. Групата иска още информацията да присъства с големи букви във всяко превозно средство, за да знае пътникът как си харчи парите (Например: "В тази линия с абонаментна карта пътувате за 0,80 лв., а без абонамент пътувате за 1 лв.). Конкуренцията на превозвачите не бива да отнема правото на клиента да пътува, където пожелае със своята карта. И да се избегнат ситуации като: "Извинете, но вашата карта не важи тук, така че слизайте".
Припомняме, че мащабният 30-милионен проект за "Интегрирана система за градски транспорт" бе отчетен като успешно приключил още през декември миналата година. Настоящата транспортна схема и договори за обслужването й обаче са в заварено положение.
Поради това още тогава кметът Пламен Стоилов заяви, че "в началото на 2016 г. предстои и възлагане на новата транспортна схема, която да оптимизира и движението на градския транспорт, съобразно нуждите на хората и появата на нови улици".
"След това има и множество процедури, като новата схема може да е готова след не по-малко от година. Тя ще е много важна, защото с нея ще се търси и решение на проблема с повишаване на качеството на автопарка на превозвачите", отчете Стоилов.
Добави коментар