Никола Стоянов: Българският бизнес трябва да насочи износа си и извън ЕС
14:38, 11 фев 16
25
411
Шрифт:
"За нас има два аспекта за износ-към страни от Европейския съюз и трети държави. Ние считаме, че имаме все още потенциал и в държави от ЕС, защото ако изключим Германия и Франция основно оперирахме със страни от Южна Европа-Италия, Гърция и Румъния. Но има разлика между северните и южните народи", каза Стоянов.
Той е категоричен, че през следващите години основен фокус ще бъде Скандинавия. Приоритетен пазар става и Англия. Трябва да се развива и търговията със САЩ, Русия и бившите съветски републики.
"За съжаление не можем да мислим за Северна Африка и Китай. Там е трудно, защото целият свят се е насочил към него. Но може да се работи в посока Виетнам, Индия и Иран", допълни Стоянов.
Заместник -изпълнителният директор на агенцията съобщи още,че се въвежда 20% самофинансиране на бизнеса при участието на изложения, панаири и търговски мисии в чужбина.
"До миналата година агенцията финансираше на 100 процента участието на компаниите на изложенията в чужбина. Това водеше до изкривяване на резултатите, защото много представители на фирми се включваха, но като туристи. Да края на месец май ще финансираме 9 панаира в чужбина и въпреки процента самоучастие има интерес от фирмите", каза Стоянов.
Новост ще бъде и организирането на обратни търговски мисии. "Ще водим чужди компании на място при българските, за да им покажем какви са възможностите на нашите предприятия", завърши Стоянов.
Последни новини

А1 с нова възможност за дарение през Моят А1
15:57, 16 сеп 25 / А1
А1 и НАПГ зарадваха близо 300 деца от приемни семейства с нови раници и учебни помагала за старта на учебната година
17:50, 15 сеп 25 / А1
По случай своя 30-годишен юбилей А1 раздава 333 предметни награди в „Колелото на съдбата“, сред които 3 автомобила
17:44, 15 сеп 25 / А1
Добави коментар