Съгласуваха държавния прием на професионалните гимназии в Сливенско
17:03, 28 яну 16
25
531
Шрифт:
Старши експертът по професионално образование в РИО – Сливен Весела Паскалева представи предложението за план-приема. Професионалното образование в Сливенска област се получава в 8 професионални гимназии, 3 СОУ, 2 помощни училища, 1 спортно училище, 2 училища по изкуствата, 1 специално училище, 2 частни професионални колежа и един ЦПО.
По област на образование най-много паралелки се предлагат в областта на техниката, услугите и производството и преработката. Предложеният план-прием е за 51 паралелки за придобиване на професионална квалификация (с 8 по-малко от миналата учебна година). От тях: след 7-ми клас за получаване на средно образование – 15 паралелки; след основно образование - 21 паралелки в дневна форма и 5 в задочна; след 6-ти клас – 2 паралелки в дневна и една в задочна форма; след 7-ми клас за получаване на основно образование – 2 паралелки в дневна форма и една в задочна. В помощните училища се предвиждат 2 паралелки след 8-ми клас, една паралелка за получаване на основно образование в СОУ към затвора и след 4-ти клас - една.
Броят на учениците, завършващи 7-ми клас през тази учебна година е 1719, като се предвижда сформирането на 31 паралелки (в т.ч. и непрофилираните) за 806 ученици. Броят на учениците, завършващи основно образование е 966, а се предвиждат 32 паралелки (в т.ч. и непрофилираните) за 832 ученици.
Поради потребността от специалисти и след разговори с работодатели в община Твърдица се разкрива прием по нова професия – шивач.
В съответствие с политиките за учене през целия живот и през учебната 2016/2017 г. се заявяват паралелки в задочна форма за придобиване на степен на професионална квалификация и степен на образование.
По време на дискусията стана ясно, че едва около 70% от завършващите 7-ми и 8-ми клас продължават в средно образование. Останалите отпадат от образователната система или се насочват към други области. По отношение мотивирането за продължаване на образованието активност проявяват директорите и учителите, както и Центърът за кариерно ориентиране. Но беше споделено мнението, че самите работодатели не проявяват активност при мотивирането на кандидат-гимназистите и техните родители да се обучават в търсени на пазара специалности и да задържат младите хора в областта.
Добави коментар