Шефът на КЗП-Бургас: Потребителите могат да върнат и намалени стоки
12:44, 24 дек 15
25
722
Шрифт:
„Тъй като при пазаруването по интернет хората нямат пряк достъп до стоката, тя може да се върне в 14-дневен срок след получаването й. Тогава вече не е необходимо да има дефект", обясни Николай Стойков.
По повод празниците инспекторите проверяват масово заведенията за хранене и развлечения, местата за настаняване и търговските обекти, като се следи и за намаленията на стоките. От своя страна пък хората трябва да бъдат по-внимателни, дори и при пазаруването от временните Коледни базари, независимо от това, че за тях важат същите правила като тези за останалите търговски обекти, тъй като при тях е значително по-голям рискът от придобиване на опасни продукти.
„Това, което трябва да знаят потребителите, е да се възползват от първото изконно право, което вменява Законът, а именно правото на информираност. Препоръчително е да четат внимателно предварителната информация за всяка стока”, добави още Николай Стойков.
Не липсват и нарушения.
„Има констатирани нарушения в заведения за хранене и развлечения, както и в няколко търговски обекта, но те не са необичайни. Някои от тях са свързани с това, че съответният търговец не е обявил срока на намаление на стоките си”, допълни Стойков.
Санкциите за нарушителите са различни. Те варират от 500 до 2000 лева.
За нарушения в търговската мрежа потребителите могат да сигнализират в КЗП. Комисията ще има дежурни екипи в почивните дни, които да реагират на постъпващите сигнали на тел. 0700 111 22.
Добави коментар