Готвят промени на транспортната схема и автобусните разписания в Пловдив

15:59, 30 ное 15 / Общество Сподели в: 25 160 Topnovini Автор: Topnovini
Промяна в транспортната схема и разписанията на автобусите от градския транспорт се подготвя в Пловдив, съобщи кметът Иван Тотев.

В момента разписанията на рейсовете са направени така, че да обслужват моментите, в които има най-голям пътникопоток, а в останалите часови пояси хората чакат дълго по спирките. Тази ситуация ще се промени с реализацията на големия транспортен проект и преминаването към нов начин на заплащане на превозвачите.

"Не е ясно още как точно ще се плаща на транспортните фирми, но моето мнение е, че трябва да има твърда цена на километър", коментира Тотев. По думите му тази твърда цена ще върви с промяна на транспортната схема така, че да бъде по-добре разпределена в града, а не да се фокусира само в моментите, когато има пътници. "Сега наблюдаваме, как в пиковите часове има пренасищане с автобуси, докато в други часови зони няма. Това се прави от години, защото източникът на приходи за превозвачите е броят на продадените билети", каза още кметът.

Пренареждането на част от транспортната схема ще започне още през 2016 г., но тези промени няма да са кардинални. Вероятно ще се разтовари струпването на много автобусни линии по бул. "Цар Борис III Обединител" за сметка на други зони, където няма достатъчно транспорт.

Изцяло нова транспортна схема ще има през 2017 г., тъй като дотогава ще има точни данни за реалните пътникопотоци. Това ще стане чрез измерителите и чекиращите устройства, които вече са налични в автобусите и ще заработят от догодина.

Няма да се увеличава общият километраж на автобусните линии в Пловдив, който е 16.2 млн. километра на година, уточни Тотев.

"Ако говорим за единица цена 1 лв. на километър, което всъщност е невъзможно, това означава, че 16 млн. лв. от общинския бюджет трябва да отидат у превозвачите. Ако цената е 2 лв. на километър, вече стават 32 млн. лв. Приходите в момента в цялата мрежа на градския транспорт са 18 млн. лв. от билети, карти, субсидии и компенсации на година", коментира още кметът на Пловдив. Според него е много важно пловдивчани да бъдат стимулирани да ползват градския транспорт. В противен случай той ще бъде субсидиран от данъците на гражданите и тогава няма да може да се говори за намаляване на налозите, а за увеличение.
Сподели в:

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани