Бюджетът на Сливенска община за 2016 година по малък с 25%
15:26, 30 ное 15
25
371
Шрифт:
В така наречения дебат участваха кметът Стефан Радев, зам.-кметът по финансите Румен Иванов, секретарят на общината Валя Радева, ръководителите на бюджетни звена в общината, малка част от общинските съветници.
По думите на кмета, бюджетът е предварителен и в него не са включени преходните остатъци. “Планът по бюджета ще претърпи промени с включването на тези остатъци”, каза Радев.
Предлаганият бюджет за 2016 г. се характеризира с частична промяна на данъчната тежест и размера на общинските такси. Проектът има за цел оптимизиране и приоритизиране на разходите и засилване на фискалната дисциплина. “Бюджетът осигурява средства за изпълнение на инвестиционната програма на общината с приоритет изпълнение на ангажиментите по оперативните програми”, заяви зам.-кметът по финансите Румен Иванов, който представи конкретните параметри на проекта за бюджет.
Той посочи, че с изпълнението на бюджета трябва да се осигурят средства за изпълнението на договори по оперативните програми, за развитие и усъвършенстване на социалната и техническа инфраструктура, както и за разплащане на просрочени и текущи задължения.
Планираните приходи общо за 2016 г. са в размер на 76117095 лв. В сравнение с плана за 2015 г. тези приходи намаляват с 24,5 на сто. Приходите за местни дейности са в размер на 38603389 лв. при план за 2015 г. 53860782 лв.
Приходите за държавни дейности са в размер на 37513706 лв., определени на база утвърдени натурални показатели за 2015 г., стандарти за финансиране за 2016 г. (Решение № 276/28.04.2015 г. на Министерски съвет на Република България).
Разходите, общо за 2016 г., са в размер на 76117095 лева. В сравнение с 2015 г. общо разходите също намаляват с 24,5 на сто.
Средствата за капиталови разходи, общо са в размер на 11238871 лв. Със средствата от целевата субсидия от Централния бюджет в размер на 1860500 лв. са предвидени да се финансират разходи за: основен ремонт, реконструкция и изграждане на улична мрежа, основен ремонт на зала „Сливен”, изграждане на детски и спортни площадки общо в размер на 902200 лв., ремонт и реконструкция на общински пътища - 958300 лв.
Общината планира със собствени средства да извърши капиталови разходи в размер на 6589971 лв. Тези разходи са с източник за финансиране – продажба на общинско имущество – 6498071 лв. и други приходи – 91900 лв.
По сметките за средства от Европейския съюз се предвижда да се финансират капиталови разходи (предоставени от общинския бюджет трансфери и заеми, от собствени средства) в размер на 2788400 лв.
В частта за местни дейности са планирани средствата, необходими за обслужване на банковите заеми, в размер на 3578500 лв. за главница и 399900 лв. за лихви, както и заеми от „Фонд за органите за местно самоуправление в България - ФЛАГ" ЕАД в размер на 964097 лв. за главница и 242970 лв. за лихви и такси.
Кметът Стефан Радев изтъкна, че предвижданото увеличение в бюджета е общо по плащанията за имоти, които включват данък сгради и такси смет, с нарастване с по-малко от 50 процента като цяло. “Въпреки това увеличение, размерът на плащанията, свързани с недвижими имоти на Сливен, ще остане най-нисък, в сравнение със съпоставимите на Сливен общини. Нещо повече, за начина, по който се определя таксата, предвиждаме много по-сериозна и мащабна реформа. Предвиждаме за следващата година да извършим много по-прецизно презониране на града, което ще е свързано и с промяна на данъчните оценки на отделни имоти, промяна на тежестта, която понася една или друга група собственици на даден имот. Определено има стремеж за постигане на по-голяма справедливост при разпределението на тази такса между гражданите на община Сливен”, каза кметът.
Той получи отворено писмо от народния представител Петър Петров, който поставя въпроси, свързани с лошото финансово състояние на общината и мерките, които ще бъдат предприети за преодоляване на това положение. Кметът се ангажира да изпрати своевременно отговори на въпросите.
Добави коментар