„Лидл“ ще отваря още магазини

13:55, 30 окт 15 / Икономика 25 279 Topnovini
За пет години германската дискаунт верига за бързооборотни стоки „Лидл“ е увеличила клиентите си с 60%. За същия период средната сума, която купувачите харчат в магазина, се е увеличила с 40%. Това заяви управителят на компанията за България Милена Драгийска-Денчева  пред журналисти. 

Общите инвестиции на „Лидл“ за петте години възлизат на 728 млн. лв – в земя, сгради и оборудване.

В момента веригата разполага със 78 работещи магазина в 41 града и планира да отвори още един до края на тази година, а следващата да отвори поне още три, стъпвайки за пръв път и в Благоевград и Казанлък. Освен това компанията търси вариант да придобие някои от обектите на дискаунт веригата „Пени“, която се изтегли от българския пазар.

Сега в „Лидл“ работят 1800 служители, като през следващите 18 месеца компанията планира да наеме още 300. 

Пазарният дял на "Лидл" от сектора на бързооборотните стоки е около 5.25% за 2014 г., по данни на ICAP, съобщи Милена Драгийска-Денчева. През тази година продажбите на компанията се движат с 8.6% ръст спрямо преходната година – измерено за едни и същи магазини. 

За петте години с 40 на сто са се увеличили българските доставчици на веригата, а всеки девети от тях има възможност да изнася стоките си за обекти на компанията в други страни.

Към момента компанията прави износ на млечни продукти – кисели млека, сирена; свежи меса от най-високо позиционираната марка Deluxe, както и хляб и доспатска пъстърва за държави като Гърция, Словакия, Словения, Унгария и др.

През 2016 г. веригата започва програма за увеличаване дела на българските стоки. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!