Предизборната кампания за местния вот струва на данъкоплатците 1 145 199 лева

23:49, 23 окт 15 / Общество 25 166 Topnovini
Агитацията по време на предизборната кампания за местния вот в неделя – 25-ти октомври, която бе отразявана от медиите у нас, струва на българските данъкоплатци 1 145 199 лева и 14 стотинки. Това съобщава сайтът „Клуб Z”, цитирайки данни от Централната избирателна комисия (ЦИК).

Или по-точно на толкова възлиза стойността на медийните пакети, за които Централната избирателна комисия е получила заявки за одобрение от партиите и Инициативните комитети (ИК), които ни агитират преди местния вот и референдума. Всеки медиен пакет, отпуснат от централния бюджет, възлиза на 40 000 лв. като съответната формация сама решава къде да го насочи.

На запитване до ЦИК за направените от началото на кампанията предварителни заявки за договори с медиите като естествено продължение на серията разследвания за това как свързани лица - партии, граждански организации и медии са възложители и получатели на медийните пакети и на практика са изградили схема за усвояване на публични средства.

От получената информация личат няколко закономерности: в действителност едни и същи партии и ИК, които иначе не би трябвало да имат общо помежду си, насочват парите към един и същи кръг от медии и то не особено популярни. Други пък изсипват целия си пакет само на едно място. Невероятно, но факт, националните БНТ, бТВ и Нова тв вече имат сериозна конкуренция в лицето на в пъти по-малки телевизии.

Публикуваме списъка с уговорката, че представлява подадените за одобрение заявки, които предхождат договорите. Там, където има празни полета, означава, че заявката още е в процедура. Информацията е до 20 октомври. Заявките не означават автоматично пари. ЦИК решава да изплати ли или не съответните суми, частично или в тяхната цялост, след проверка изпълнени ли са договорите, което става до месец след края на вота.

В обобщение:

Партия демократически форум е насочила към сайта "Днес плюс" целия си пакет - 39 901,92 лв. "Днес плюс" получава цял медиен пакет и от Партия Движение напред България - 39 692, 40 лв. Почти всичките си 40 000 лв. е решила да даде партия Новите лидери на "Медия груп 24", притежаваща редица регионални сайтове. Заявката към медийната група е за 39 333,60 лв.

Българска социалдемокрация на Александър Томов пък видимо агитира от ефира на БНТ. Томов е предпочел да насочи целия си медиен си пакет към телевизията - 39 954 лв. Целият си пакет от точно 40 000 лв. е насочил към агенция БГНЕС Инициативен комитет с председател Цветелина Попова.

"Евроком" - предпочитана телевизия

Българска социалдемократическа партия е дала на "Евроком" 39 994, 50 лв. Това е предпочитаната телевизия и от Национална републиканска партия. Подала е три заявки за реклама: за 25 065 лв, 10 801, 80 лв., 4128 лв. От ПП Обединени земеделци телевизията е получила още един пакет - от 39 994 лв. Също толкова и от Радикалдемократическа партия в България. С 4 лева по-малко са й дали от РЗС. Партията на премиерския съветник Яне Янев е насочила към телевизията пакет от 39 990 лв.

Това, че "Евроком" е предпочитаната телевизия на тези избори, от бранша обясниха с атрактивните й тарифи и активния рекламен отдел.

Различни партии, еднакви медии

От героите на предходните ни материали:

Партия Социалистическа партия български път е предпочела: "Евроком" с 30 072 лв., "Хаштаг" със 7200 лв. и придружните му "Допитване инфо" и "БГ региони" с 2700 лв., или сумарно с 39 972 лв.

Партия "Бургас" е насочила медийния си пакет към същите медии - 19 200 лв. за "Хаштаг", 1380 лв. за "Допитване инфо" и "БГ региони", а с едно от последните решения на ЦИК бе анулирана заявката й да насочи още средства към "Хаштаг"и в последствие ПП "Бургас" реши да ги даде на сайта "Гласове" (8000 лв.) и "Радио Гама Видин" - 8800 лв.

Нова алтернатива на бившия военен министър Николай Цонев е дала на "Хаштаг" 30 900 лв., 9900 лв. на "Допитване" и "БГ региони".

От партия Движение за европейска интеграция "Хаштаг" и "Допитване" са получили съответно 35 100 лв. и 4800 лв.

ИК на Ивайло Петров не можа да "делегира" пакет към Хаштаг, но за сметка на това e дала заявки за реклама в познатите "Гласове" и "Радио Гама", както и в Р.М.Б.К ЕООД, медийна компания отново свързана с Борислав Цеков. Общата стойност на заявките е 39 700 лв.

ИК на Борислава Стоянова има същите предпочитания - "Допитване инфо" (9600 лв.), "Хаштаг" (30 360 лв.).

ИК на Емил Петров също е подал заявка за: "Хаштаг" (анулирана), "Радио Гама Видин" (19 980 лв.), Р.М.Б.К (1266 лв.), "Гласове" (17 280 лв.) и БНР Видин и БНТ - по 480 лв. и 840 лв. съответно.

ИК на Радослав Маринов е дало на "Хаштаг целия си пакет - 39 960 лв.

ИК на Цоло Линков също е предпочел "Гама" - с 23 040 лв, а на радио "Мелодия" е дал 16 956 лв.

ИК на Павла Цветкова е насочил към "Гласове" (след като анулира заявката си към "Хаштаг") 19 680 лв., към радио Гама Видин 11 880 лв., а останалите по-дребни суми към други медии.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!