АБТТА: Регистрираме най-тежката година за туризма у нас, липсва реклама в чужбина

16:37, 19 окт 15 / Икономика 25 151 Topnovini
"Регистрираме най-тежката година за българския туризъм през последните 10 г. Липсата на достатъчна реклама води до слаб поток на туристи от чужбина. Имаме много добър продукт и много добре подготвени кадри, но имаме лоша реклама".

Това коментираха в Русе днес Байко Байков и Калин Драганов от Агенцията на българските туроператори и туристически агенти. Те са в града по повод на Третата работна среща между бизнеса и местната власт, на която градът е домакин.

Предходните издания на форума са били във Велико Търново и Казанлък. Той е разработен като инструмент за перспективно и устойчиво туристическо развитие. Целта му е да се утвърди като необходима и ефективна формула за коопериране на усилията и повишаване ефективността на взаимодействие между основните групи участници на туристическия пазар, като общините – в ролята на основен фактор за изграждане на висококачествен и конкурентоспособен регионален туристически продукт, и туроператорите, осигуряващи неговата пазарна реализация, разясниха от АБТТА.

За участие в Третата работна среща между бизнеса и местната власт са поканени български Общини със значителен, утвърден или не много известен туристически потенциал, представители на туристическия бизнес - членове на АБТТА и туроператори от други професионални туроператорски сдружения, водещи висши учебни заведения – доставчици на кадри за туристическата индустрия, екскурзоводи, журналисти.

Програмата на срещата е обособена в няколко отделни модули и включва дискусии относно законовите и институционални бариери, възпрепятстващи развитието на българския туризъм, презентации на регионалните туристически ресурси, двустранни бизнес срещи, посещения за запознаване с туристическия потенциал на Община Казанлък – домакин на националния форум.

Отчетено бе, че културният туризъм в България е концентриран основно в общините.

"Българските Общини вложиха много средства, за да реконструират обекти, които да се предоставят на публиката. В резултат на това регистрираме увеличение на потока от български туристи. За нас е важен обаче и потокът от чужбина. Важно е и нашето Министерство на туризма да вложи повече усилия за представянето на България като изключително интересна дестинация за културен туризъм. Този интерес се предизвиква изключително и само с реклама. Доколкото знаем точно в тази област - Маркетинкг и реклама на България в чужбина са изгубени програми на обща стойност около 5 млн. лв. Спадът до момента се дължи главно на спада на потока туристи от Русия и Украйна. Все пак има добри очаквания и заявки за зимния сезон", каза още Калин Драганов.

"Нашите усилия са насочени, Русе да бъде един от основните градове-центрове за развитието на туристическата индустрия в Северна България. В Русе и региона има обекти, които предизвикват интереса както на българските туристи, така и на чуждестранните", коментира от своя странба и.д. кмет на Русе инж. Димитър Наков.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!