РЗИ разяснява на децата в Русе ползите от здравословното хранене

12:01, 16 окт 15 / Здраве 25 155 Topnovini
Регионалната здравна инспекция в Русе проведе 10 здравно-образователни мероприятия в детски и учебни заведения в Област Русе. С тях се цели разширяване познанията на децата за здравословното хранене и ползите от физическата активност, съобщиха днес от РЗИ.

Поводът е днешният Световен ден на прехраната, който се отбелязва на 16 октомври от 1945 година по решение на Организацията на ООН по прехрана и земеделие. Денят се чества в над 150 страни, като България се включва през 2006 година.

Целта е да постави на дневен ред проблемите, свързани с прехраната, глада, лошото хранене и бедността. Правото на прехрана е основно човешко право и необходимо условие за оцеляване и нормален живот. Освен съставът и произходът на храните, значение имат и начина, по който ги приготвяме и най-вече правилното им съчетаване.

Правилата са елементарни, лесни за приложение и най-вече не ни лишават от никоя от любимите ни храни. Просто трябва да ги комбинираме по подходящ начин и приготвяме здравословно – без мазнини, без пържене и в подходящи съдове. Всички знаем, че храната е един от основните фактори за нормално физическо и психическо развитие на човека. Тя трябва да задоволява нуждите на организма от енергия и градивни вещества, да осигурява добро здраве, да предпазва от болести и да отдалечава, колкото може повече от нас старостта. Приемът на белтъчини, въглехидрати, мазнини, витамини и минерални вещества трябва да е съобразено с физиологичните нужди на организма и въпреки, че съвременните хора са информирани в голяма степен, те знаят правилата, но не ги спазват.

Националната здравна политика в областта на храните и храненето на населението в България е свързана с подобряване здравето и храненето и намаляване риска от различни заболявания.

Препоръчително е спазването на няколко основни правила, за да бъдем по-дълго здрави - разнообразие при избора на хранителни продукти, прием на по-малко количества храна, но по-често, консумация на достатъчно белтъчини, ограничаване на мазнини и пържени храни, ограничаване на захарта и захарните изделия, ежедневна консумация на сурови зеленчуци, плодове и пълнозърнести продукти, намаляване употребата на сол и консумацията на солени храни, прием на достатъчно вода и течности за деня, избягване употребата на алкохол, правилна обработка на храната, поддържане на здравословно тегло и физическа активност всеки ден.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!