И „Маркс енд Спенсър” удря катинара на магазина си в Бургас

10:40, 13 окт 15 / Общество 25 913 Topnovini
След като в края на септември една от най-големите хранителни вериги – "Пикадили", затвори врати в Бургас, а по-рано това стори и френската "Carrefour" с единия си магазин в мол Galleria, сега дойде реда и на "Marks & Spencer". Британската марка за търговия на дребнo ще затвори магазините си в България и в още четири други държави в Източна Европа - Хърватия, Черна гора, Сърбия и Словения, като се планира процесът да започне през месец януари. Нарочените за закриване обекти са 12, като три от тях са в България, единият от които в Бургас, пише capital.bg.

В писмото до медиите от "Marks & Spencer" посочват, че ще затворят три магазина в България през май 2016 г., тъй като не са намерили начин да ги направят "търговски изгодни". Първият обект на веригата в България отвори през 2006 г, като до 2013 година фирмата  присъства чрез своя франчайз партньор - гръцката Marinopoulos Group. След това навлиза директно на българския пазар, като в момента има обекти в софийските The Mall и Paradise Centre и в "Бургас плаза".

Говорителят на веригата е коментирал пред британските медии, че закриването на шепа малки магазини на Балканите, ще даде възможност на компанията да съсредоточим усилията си върху другите си успешни бизнеси в Източна Европа.

Според финансовия отчет на българското дружество "Маркс енд Спенсър България" за 2014 г. то е регистрирало приходи от малко над 5 млн. лв., но е отчело загуба от над 1.7 млн. лв. Броят на служителите в България е 35 души.

В глобален мащаб, към края на финансовата 2014 г., която приключи през март, групата има годишни приходи от над 10 млрд. паунда и печалба, преди данъци и такси, от 660 млн. паунда. Основаната през 1884 година "Marks & Spencer" продава облекла, продукти за дома и хранителни стоки и има над 840 магазина във Великобритания и повече от 480 обекта в 59 страни в Европа, Средния изток и Азия.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!