Дунавски неврологичен форум в Световния ден на психичното здраве в Русе

11:07, 10 окт 15 / Здраве 25 200 Topnovini
Единадесетият Collegium Praxis Neurologicae се провежда в Русе. Официалното му откриване бе тази сутрин в зала "Европа" на Доходното здание.

Годишните срещи на невролозите “Шумен и приятели” и “Дунавски неврологичен форум” са обединени от 2009 г. именно под това име.

Те продължават традицията и остават верни на приятелството, професионализма и престижа на невролозите от двата града, които се редуват като домакини всяка година.

Основните теми, които разглеждат специалистите са свързани с "Детската неврология" и "Малката психиатрия" в неврологията, като не се пропускат и други въпроси свързани с психичното здраве.

В тази връзка от Регионалната здравна инспекция в Русе припомниха, че именно днес е Световният ден на психичното здраве. Той се отбелязва за първи път на 10 октомври 1992 година и стартира като годишна проява на Световната федерация за психично здраве с участието на тогавашния държавен секретар Ричард Хънтър.

Специалистите припомнят, че психичното здраве е състояние на благополучие, равновесие и комфорт, при което човек е максимално работоспособен и удовлетворен от себе си и от това, което върши. Способен е да се справи с нормалните стресови фактори на живота, общува без напрежение с другите хора, активно се развива и усъвършенства.

Грижата за психичното здраве изисква здравословна среда, която е мирна, в която хората могат да благоденстват, където толерантността е навсякъде и където липсва насилие.

В тази връзка от РЗИ-Русе съветват:

1. Разтоварете се от стреса, натрупан по време на работния ден, още на връщане към къщи, като слушате приятна музика или като се разходите сред природата.

2. Ползвайте пълноценно обедната си почивка.

3. Разпределяйте работата си /с екипа - в службата и със семейството - у дома/, вместо да се хвърляте сами да свършите всичко.

4. Не се стремете непременно към перфекционизъм във всичко: намирайте случай, в които да пестите време и енергия за „черни дни”.

5. Почивните дни прекарвайте с приятели и близки, които наистина ви помагат да се отпуснете и да погледнете по по-рационален начин на проблемите си.

6. Отделяйте поне 10 минути на ден за релаксация.

7. Когато около вас се случват стресиращи събития, независещи от вас, не ви остава нищо друго освен да се опитате да контролирате реакциите си - хладнокръвно обмислете ситуацията и позицията, която трябва да заемете.

8. Контролирайте не само външния, но и вътрешният си глас - вместо постоянно да си повтаряте: „Няма да се справя!”, си казвайте: „Няма да е лесно, но съм се справял и в по-сложни ситуации!”.

9. Съсредоточавайте се върху най-належащите проблеми.

10. Задавайте си от време на време въпроса: „Ако не свърша това днес, ще се свърши ли светът или – ще пострада ли сериозно някой?” - Ако отговорът е „НЕ”, оставете днешната работа за утре.

Регионална здравна инспекция – Русе провежда и дискусии в някои от русенските училища по повод видеопрожекцията на филма "Тънък лед", касаещ толерантността към хора с психични проблеми.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!