Велоалеите в Пловдив, или одисеята на един велосипедист

16:57, 07 окт 15 / Общество 25 208 Шрифт:
Topnovini
"Велоалеите в Града под тепетата от дългоочаквана сбъдната мечта за всички велосипедисти се оказаха в действителност един проект, изпълняван "през пръсти", и то с доста бавни темпове", твърди пловдивчанин в писмо до редакцията на Пловдив Topnovini.bg.

Още при изграждането на първите велоалеи на булевардите "България" и "Източен" преди години за мнозина стана ясно, че да караш колело по тях, си е живо предизвикателство, пише читателят ни. "Оставям настрана културата на много от пешеходците, които при наличието на тротоари, незнайно по какви причини, избират именно алеите. Така принуждават велосипедистите да правят един своебразен "слалом" между тях", споделя гражданинът.

Той акцентира и на другите препятствия, като най-фрапиращи според него са високите прагове на местата, където свършва или започват велоалеите. "Ако велосипедът е без амортисьори или, не дай си боже, пистов бегач с тънки гуми, съществува реална опасност от злополуки. Скъсаните спици или огънатите капли заради екстремното слизане и качване са най-малкият проблем. По-сериозен е въпросът за безопасността и предпоставките за падане и травми", пише пловдивчанинът. И допълва, че заради тези препятствия много от любителите на колоезденето са принудени да слязат отново на шосето, заедно с всички произтичащи от това опасности.

Някои от старите грешки, направени при изграждането на първите велоалеи, са взети предвид при полагането на новите настилки, отбелява читателят на Topnovini.bg. Вече праговете са по-ниски и качването и слизането е "по-меко" и безопасно, посочва той. "И майките с колички, и пешеходците като че ли започнаха да разбират, че тротоарът е за предпочитане пред алеята."

Други, нови недостатъци обаче няма как да останат незабелязани. Вдлъбатините и неравностите, както и автомобилите, паркирали върху алеите, бързо "охлаждат" ентусиазма на повечето велосипедисти, отново принудени да излязат на пътното платно. На много места алеите внезапно свършват - и хайде пак на шосето. Други преминават през автобусни спирки и създават предпоставки за инциденти.

Като конкретен пример пловдивчанинът посочва новата велоалея на бул. "Княгиня Мария-Луиза". Тя ограничава достъпа на автомобилите до вече изградените паркинги и принуждава водачите да паркират директно на шосето или пък върху алеята за велосипедисти. Получава се следното: едната пътна лента на натоварения булевард е използвана за велоалеята. Паркирането вече става на съседната лента за движение, което смалява още и без това отеснелия вече път, оставяйки му само една лента. Резултатът - изнервени шофьори, задръствания и в цялата тази картина - велосипедисти, излизащи на платното заради препятствия по алеята.

Читателят напомня, че вече е имало сигнали за изградени велоалеи с начупени бордюри от двете страни, както и за случая с алеята в район "Тракия" до бл. 151, където през нея преминават постоянно автомобили, за да стигнат до "незаконна" според него автомивка.

"Чудесно е, че се подобрява инфраструктурата на града и се правят нови улици и велоалеи, но защо отново са допуснати пропуски и недомислици? И как биха се произнесли компетентните органи?", пита гражданинът.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама