Избраха победителите в конкурс за есе на Русенския университет

09:57, 06 окт 15 25 139 Topnovini
Конкурсът за есе на тема „Какво бих променил в българското образование“ за ученици и студенти бе проведен в периода м. май - август 2015 г. по инициатива на факултет „Бизнес и мениджмънт“ към Русенски университет и Сдружение „JUMP Project“. Информацията съобщават организаторите на инициативата.

Състезанието събуди интерес в целевата група и бяха получени интересни разработки, с преобладаващо ученическо представителство. За обективното оценяване на материалите бе сформирано жури в състав: проф. д-р Велизара Пенчева - зам.-ректор по развитие, координация и продължаващо обучение, проф. д-р Диана Антонова – зам.-декан по научното и кадрово развитие на ФБМ, гл. ас. д-р Свилен Кунев – организатор към Центъра по предприемачество на РУ и докт. Венцислава Николова - представител на JUMP Project.

Освен паричните награди за класираните, всеки от участниците в конкурса ще получи сертификат за участие и поощрителни награди.

След общо обсъждане и оценяване е извършена следната класация: Категория „Ученици”:

1-во място – Ипек Юзджан - ПГТ „И. Павлов”, Русе, Х „б” клас - 150 лв.

1-во място – Стефани Александрова - ПГИУ „Елиас Канети”, XII клас - 150 лв.

2 – ро място - не се присъжда

3-то място – Нора Пиперева - ПГИУ „Елиас Канети”, XII „д” клас - 50 лв.

Категория „Студенти”:

1-во място – не се присъжда

2-ро място – Мила Петрова - спец. “Бизнес мениджмънт”, III курс - 100 лв.

2-ро място – Ивалина Русева – спец. „Кинезитерапия”, IV курс - 100 лв.

3-то място – Благовеста Андреева – спец. „Право”, II курс - 50 лв.

3-то място – Мария Петкова – спец. “Бизнес мениджмънт”, III курс - 50 (петдесет) лв.

В повечето от ученическите работи впечатление прави, убеждението на учстниците, че „да бъдеш преподавател не е просто професия, а призвание.“ 

(Нора Пиперева). Като основни проблеми се споменават „острата необходимост да възвърнем респекта на образователните институции, нивото на образованието и авторитета на учителя“ (Ипек Юзджан), както и липсата на креативност в преподавания материал и отношението на учителя, „като водещ стимул за обучаваните чрез иновационни методи на преподаване на учебния материал.“ (Ипек Юзджан). Друг участник пък изказва притесненията си, че дипломите губят „съответната образователна стойност“ (Стефани Александрова), която са имали преди години.

Студентите изтъкват като основно слабо звено на образователната система нейната „морална остарялост“- „на преден план изплува проблемът на повечето студенти относно предметите, които задължително трябва да бъдат изучавани, въпреки че нямат актуална насоченост.“ (Мила Петрова). „Динамичната глобална икономика, както и предизвикателствата на европейския пазар на труда, налагат предефиниране на целите на българското образование“ споделя един от победителите (Благовеста Андреева). „Да се оптимизира учебното съдържание, да се модернизира образователния процес и да се разработят методи за преподаване, ориентирани към възприятието на учениците“ и за „диалог между висшите учебни заведения и пазара на труда“ призовават другите отличени (Мария Петкова и Ивалина Русева).

Организаторите благодарят на всички, които са взели участие в конкурса „Какво бих променил в българското образование“ и отбелязват, че изборът на журито е бил труден. Повечето от получените разработки впечатляват с публицистични умения, критично мислене и оригиналност. 

Награждаването на призьорите ще се състои на 10.10.2015 г. от 8.30 ч. в Канев Център по време на работата на секция „Качество на висшето образование” на Международната научна конференция на Русенски университет, под председателството на проф. д-р Велизара Пенчева.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!