“Спаси София” с мащабен проект за нощен градски транспорт

16:36, 27 сеп 15 / Общество 25 194 Шрифт:
Topnovini
Гражданската интернет инициатива “Спаси София” излезе с подробно документиран и обмислен проект за нощен градски транспорт в столицата. Той вече е внесен в Столична община и в Центъра за градска мобилност, а изготвянето му е коствало месеци на четиримата ентуасиасти, които са в неговата основа.

Има ли кой да го ползва?

Преди да представи проекта, от “Спаси София” са провели анкета, която да им покаже дали са на прав път. Според резултатите от нея, 92% от запитаните заявяват, че им се налага да излизат след 23:30 часа. 35% от отговорилите са работници на пълен работен ден, следват ги студентите с 24.7%, както и работещите студенти с 21%. Почти 25% от отговорилите заявяват, че работят нощно време, а 60,2% редовно излизат и през седмицата, и през уикенда.

Откъде ще минава?

Маршрутите, броят на спирките и автобусите, както дори и цената на билетите, са избрани след анкета сред жители на София в различни демографски групи.

“Спаси София” предвижда 7 маршрута, които кръстосват столицата - от ж.к. Люлин 2 до ж.к. Младост 4, от ж.к. Обеля до Зоопарк София, от ж.к. Овча купел 2 до кв. Враждебна, от ж.к. Западен парк до Студентски град, от кв. Бояна до Дружба 2 и от ж.к. Гоце Делчев до Орландовци (списък на ключовите спирки вижте като прикачен файл отляво). Предвидена е и линия до Летище “София”. Всички маршрути имат една удобна обща точка - пл. “Света Неделя” в самия център на града. Обслужват се 35 квартала.

Колко често ще има автобус?

Ентусиастите предлагат по 7-е линии да вървят 27 автобуса, които да спират на общо 261 спирки. Според разчетите в проекта така трансфера от и до центъра ще е около 25 минути, а интервалът между автобусите ще е 30 минути, като единственото изключение е линията до летището, където интервалът ще е един час. Предвиден е и 5 минутен трансфер на пл. “Света Неделя”. Според проведената анкета 47.6% от запитаните заявяват, че живеят на под 300 метра от най-близката спирка, 42.5% са на разстояние между 300 и 1 000 метра, а едва 9.9% - на повече от един километър.

Колко ще струва?

Резултатите от анкетата показват, че най-голям брой хора (34.3%) са готови да отделят 2 лева за билет. Следват ги тези, които искат да платят 1.50 лева (32.8%). Всеки четвърти пък иска цената да остане такава, каквато е и в момента за дневния градски транспорт - 1 лев. От “Спаси София” предлагат тя да бъде 1.50 лв., като един билет да важи и при трансфер на друга линия.

Резултатите от анкетата посочват, че 54.6% от работещите през нощта и 58.1% от излизащите по друга причина ползват такси. А средният курс излиза по 9.50 лева, което означава, че нощният транспорт би бил много по-евтина алтернатива.

Колко ще плати общината?

Според “Спаси София” на година общината ще трябва да отделя около 4 милиона лева за тази услуга. Разчетите показват обаче, че при малко над 6 000 пътувания на вечер, общината ще покрие разходите си от приходите от билети и карти.

“Спаси София” молят всички граждани, на които идеята им харесва, да подават молби до общината за въвеждането на нощен градски транспорт, чрез който, поне малко, ще настигнем Европа в това отношение, както и да разпространяват идеята сред приятели и познати.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама