“Спаси София” с мащабен проект за нощен градски транспорт
16:36, 27 сеп 15
25
471
Шрифт:
Има ли кой да го ползва?
Преди да представи проекта, от “Спаси София” са провели анкета, която да им покаже дали са на прав път. Според резултатите от нея, 92% от запитаните заявяват, че им се налага да излизат след 23:30 часа. 35% от отговорилите са работници на пълен работен ден, следват ги студентите с 24.7%, както и работещите студенти с 21%. Почти 25% от отговорилите заявяват, че работят нощно време, а 60,2% редовно излизат и през седмицата, и през уикенда.
Откъде ще минава?
Маршрутите, броят на спирките и автобусите, както дори и цената на билетите, са избрани след анкета сред жители на София в различни демографски групи.
“Спаси София” предвижда 7 маршрута, които кръстосват столицата - от ж.к. Люлин 2 до ж.к. Младост 4, от ж.к. Обеля до Зоопарк София, от ж.к. Овча купел 2 до кв. Враждебна, от ж.к. Западен парк до Студентски град, от кв. Бояна до Дружба 2 и от ж.к. Гоце Делчев до Орландовци (списък на ключовите спирки вижте като прикачен файл отляво). Предвидена е и линия до Летище “София”. Всички маршрути имат една удобна обща точка - пл. “Света Неделя” в самия център на града. Обслужват се 35 квартала.
Колко често ще има автобус?
Ентусиастите предлагат по 7-е линии да вървят 27 автобуса, които да спират на общо 261 спирки. Според разчетите в проекта така трансфера от и до центъра ще е около 25 минути, а интервалът между автобусите ще е 30 минути, като единственото изключение е линията до летището, където интервалът ще е един час. Предвиден е и 5 минутен трансфер на пл. “Света Неделя”. Според проведената анкета 47.6% от запитаните заявяват, че живеят на под 300 метра от най-близката спирка, 42.5% са на разстояние между 300 и 1 000 метра, а едва 9.9% - на повече от един километър.
Колко ще струва?
Резултатите от анкетата показват, че най-голям брой хора (34.3%) са готови да отделят 2 лева за билет. Следват ги тези, които искат да платят 1.50 лева (32.8%). Всеки четвърти пък иска цената да остане такава, каквато е и в момента за дневния градски транспорт - 1 лев. От “Спаси София” предлагат тя да бъде 1.50 лв., като един билет да важи и при трансфер на друга линия.
Резултатите от анкетата посочват, че 54.6% от работещите през нощта и 58.1% от излизащите по друга причина ползват такси. А средният курс излиза по 9.50 лева, което означава, че нощният транспорт би бил много по-евтина алтернатива.
Колко ще плати общината?
Според “Спаси София” на година общината ще трябва да отделя около 4 милиона лева за тази услуга. Разчетите показват обаче, че при малко над 6 000 пътувания на вечер, общината ще покрие разходите си от приходите от билети и карти.
“Спаси София” молят всички граждани, на които идеята им харесва, да подават молби до общината за въвеждането на нощен градски транспорт, чрез който, поне малко, ще настигнем Европа в това отношение, както и да разпространяват идеята сред приятели и познати.
Добави коментар