„Шарли Ебдо“ се изгаври с удавеното сирийско дете

17:24, 15 сеп 15 / Свят 25 177 Шрифт:
Topnovini
Френското сатирично списание „Шарли Ебдо“ публикува карикатура на удавеното сирийско дете и си навлече сериозни критики, съобщи Business Times. 

В броя си от тази седмица публикува две карикатури по темата. На заглавната страница на броя, под надпис „Добре дошли, мигранти“ има карикатура на Айлян, лежащ по лице в пясъка, а до него има рекламен билборд на МакДоналдс. Надписът над него гласи: „Толкова близо до целта“, а на билборда пише „Промоция! Две детски менюта на цената на едно.“

На другата карикатура е нарисуван човек, приличащ на Исус Христос върху вода, а до него стърчат краката на удавник. Текстът към карикатурата гласи: „Доказателството, че Европа е християнска: Християните ходят по вода, а мюсюлманските деца потъват“.

Турският вестник The Daily Sabah коментира, че карикатурите се гаврят с паметта на детето, а мароканският Morocco World News обвини „Шарли Ебдо“, че злоупотребява със свободата на словото. 

„Шарли Ебдо представлява моралния упадък на Франция“, написа в Twitter Питър Хърбърт, адвокат и председател на Обществото на чернокожите адвокати. Той добави, че организацията му смята да отнесе въпроса до Международния криминален съд, защото публикацията била престъпление от омраза. 

Потребители се оплакват на страниците на списанието във Facebook и Twitter и описват карикатурите като „безвкусни“ и „отвратителни“.

Има обаче и коментари, че всъщност списанието се подиграва не с детето, а с това, че Европа не прави нищо, за да предотврати подобни трагедии. 

И двете карикатури са нарисувани от главния редактор Лорен Сорисо - Riss, един от малцината оцелели художници на списанието след нападението от 7 януари, когато радикални ислямисти избиха 12 души в редакцията, а по-късно бяха убити от полицията. По време на атаката Сорисо се престори на умрял.

Неотдавна Сорисо обяви, че списанието спира да публикува карикатури на Мохамед. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама