Пловдивски културтрегери започнаха подписка срещу Асен Асенов, той отговори с отворено писмо

17:52, 09 сеп 15 / Култура 25 1012 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Подписка срещу директора на платформа "Едно" Асен Асенов инициираха група пловдивски интелектуалци. Повод за реакцията на културтрегерите е статията на Асенов във вестник "Капитал" "Пловдив-между нафталина и вдъхновението от промяната".

Инициаторите твърдят, че събират подписите на пловдивчани "срещу дейността и поведението на Асен Асенов, уронващи престижа на Пловдив и постиженията на поколения пловдивски творци и интелектуалци". Те настояват за незабавно прекратяване на финансирането от бюджета на Община Пловдив на всичките проекти на Асенов, "подменящи истинските културни стойности с повсеместен културен ерзац".

Подписи се събират в галерия "Възраждане", културен център "Тракарт", галерия "Дяков", Дружеството на пловдивските художници и в Дома на културата "Борис Христов". Инициаторите твърдят, че подписката ще бъде внесена в новия Общински съвет, който ще се сформира след 25 октомври.

Припомняме, че платформата "Едно" е организатор на трите фестивала One - One Design Week, One Dance Week и One Architecture Week, които от миналата година се провеждат в Пловдив.

Реакцията на Асен Асенов не закъсня и той разпространи отворено писмо до медиите, в което категорично заявява: "Да се тълкува като обща оценка за творците в Пловдив написаното в "Капитал" е спекулация и интрига. Нищо подобно не е казано в моя текст". (Пълният текст на писмото е в прикачен файл вляво от статията - б.а.)

"Текстът във в. "Капитал" е реакция на кандидатурата на олигарха Георги Гергов за кмет на Пловдив, която се подкрепя от медиите на олигарха Делян Пеевски", пише още в писмото Асенов. "В него се прави паралел между близкото минало, в което "градът подари на "бизнесмена" и лидер на БСП - Пловдив, Георги Гергов голяма част от къщите си в Стария град, а Панаирът беше придобит без нито лев за държавата и разсипан през "иновативните" схеми на прехода" и настоящето на града. Очевидно за всички в момента Пловдив се развива с доста бързи темпове, а данните, които цитирам в материала, са от изследване на "Индъстри Уоч", което е публично достъпно", припомня директорът на "Едно".

Асенов е категоричен, че текстът на статията му не е посветен нито на културната сцена в Пловдив, нито на пловдивските интелектуалци. "Винаги съм се гордял с това, че Пловдив е най-големият възрожденски културен център - първият театър, първото оперно представление, първата печатница, първият вестник са се случили тук. Големи пловдивски артисти е имало и има в момента. Таланти не липсват - само музикалното училище в Пловдив не спира да "произвежда" световни музиканти, но за съжаление много от тях са пръснати из цял свят и нашата обща мисия трябва да бъде да създадем условия за всички тези хора да работят и тук", пише той в откритото писмо.

По думите му мисията на "Едно" винаги е била да подкрепя младите български артисти в областите, в които действа - архитектура, съвременен танц и дизайн и го прави успешно от много години. "Да, ние подкрепяме новото поколение, защото вярваме, че в тях е бъдещето. Бъдеще, в което взимодействието с външния свят ще е ежедневие, а качеството на културният продукт made in bg - познато на много повече места по света", заявява Асенов.

Той декларира още, че от "Едно" не воюват с артистите от по-възрастното поколение и се отнасят с респект и уважение към всички, които са надскочили локалността. "Аз лично не вярвам, че възрастта определя младостта на ума", споделя Асенов.

Той припомня още, че през тази година фестивалите на "Едно" бяха удостоени с титлата "Европейски фестивал", която се дава от Европейската фестивална асоциация и е знак за качество. "Освен това те се радват на подкрепата на много партньори от цял свят, сред които десетки чуждестранни правителства, международни културни фондации и фондове, чиито експерти са оценили високо нашата работа", пише още в писмото.

"Предизвикателството пред Пловдив е, че за първи път български град ще бъде Европейска столица на културата, а това означава много работа и общо национално усилие. Затова казвам, че трябва да изберем между нафталина и промяната. Защото, ако можеш да погубиш най-голямата емблема на един град - Панаира, то с лекота можеш ще погубиш и целия град. Пловдив няма време да се връща назад, защото пред себе си има едно голямо вдъхновение - промяната започна", завършва отвореното си писмо Асен Асенов.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама