Велосипедистите в столицата са се увеличили двойно през последните три години
23:47, 27 авг 15
25
425
Шрифт:
Данните сочат, че три пъти повече са велосипедите в делнични и празнични дни през 2015 г., в сравнение с тези през 2012. Най-голям поток от колоездачи се наблюдава в пиковите часове.
„Това е ясно показва нарастване на дела на велосипедните пътувания до работа или училище“, правят извод от „Велоеволюция“.
Преброяването дава данни и за предпочитаните от велосипедисти места за в София. Почти двойно увеличение на велосипедистите на Лъвов мост след реконструкцията (171% делник, 194% празник), показват данните.
Над два пъти повече са колоездачите, които предпочитат в празничен ден да карат в Борисова градина (212%) и по „Витошка“ (237%). В делничен ден през Борисова градина велосипедистите са се увеличили над средното за града (със 170%).
Над два пъти, в сравнение с 2012 год., е скочила и използваемостта на велоалеята от Надежда до центъра (тя бе завършена през 2012 по време на преброяването).
Малък си оства делът на жените-велосипедисти 15.2%.
Преброяването представя и десетте най-предпочитани кръстовища в София от велосипедистите.
- бул. „Цар Борис III“ и бул. „Гешов“ (макс. 278 вел./пиков час, делник)
- бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и ул. „Граф Игнатиев“ (макс. 215 вел./пиков час, празник)
- Орлов мост (макс. 174 вел./пиков час, делник)
- Борисова градина (макс. 256 вел./пиков час, празник)
- бул. „Патриарх Евтимий“ и бул „Витоша“ (макс. 156 вел./пиков час, делник)
- Руски паметник (макс. 144 вел./пиков час, делник)
- ул. „Опълченска“ и бул. „Александър Стамболийски“ (макс. 117 вел./пиков час, делник)
- бул. „България“ и бул. „Гешов“ (макс. 170 вел./пиков час, делник)
- бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и ул. „Оборище“ (макс. 92 вел./пиков час, делник)
- Лъвов мост (макс. 89 вел./пиков час, делник)
Проектът „Велоданни за София“ е осъществен с финансовата подкрепа на програма "Европа 2015" на Столична община. През октомври 2015 г., извън рамките на проекта, организацията ще завърши годишното преброяване на велосипедните потоци.
В края на годината ще бъде достъпен и окончателният анализ. Всички данни ще бъдат достъпни в електронен вид за интересуващите се представители на Столичния общински съвет и администрацията, както и за изследователи, студенти и заинтересовани граждани.
Добави коментар