Лиляна Павлова: Няма отбивка на АМ "Струма" за Рилския манастир заради хълмистия релеф

09:03, 26 авг 15 25 810 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Няма отбивка от автомагистрала „Струма” директно за Рилския манастир, защото релефът е хълмист, но 2 км по-надолу е направен пътен възел, от който се влиза в трасето и се връща обратно в досега съществуващия път за националния туристически обект, каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова в сутрешния блок на БиТиВи.

В този участък магистралата минава в дълъг тунел с две тръби и няма вариант от там да има излизане от магистралата, допълни тя. Освен споменатото от нея трасе, което е най-лесното и бързо по думите на Павлова, има още три пътя за стигането до Светата обител, като такива са през Бобошево и през Бараково.

Участъкът след Дупница до Благоевград трябва да бъде готов до края на месец октомври и да се пусне в движение, като към момента магистралата е изцяло проходима.

„Драматизират се теми, без да има причина”, каза тя по отношение на излезлите коментари относно строежа на АМ „Струма” и пътния възел „Белокопитово”.

На „Белокопитово” няма нито един пътен инцидент, откакто е пуснат в движение. Съоръжението позволява дори по-бързо преминаване през завоите и при включванията, отбеляза министърът.

На пътния възел, който е тип „диамант”, влизането и излизането, както и на левия завой, който Павлова подчерта, че не е пропуснат, и на десния завой трябва шофьорите да внимават, но все пак може да се преминава с висока скорост. Директното трасе се влива с пътния възел и затова много хора го подминават , без да разберат , че са минали по него, коментира още регионалният министър.

За довършителните работи по пътя в страната, както и за предстоящите изграждания, Павлова сподели, че започват работа по участъка от Благоевград до Крупник, който е дълъг 17 км и за който има избран изпълнител, както и участъка от Сандански до Кресна, дълъг 21 км. Тя каза, че това е най-сложният участък, защото ще има съчетание от тунели, виадукти и преминаване на няколко нива.

Много важен проект освен АМ „Струма „, е да се довърши до края на месец октомври цялата АМ „Марица”.

Довършва се  и обходът на Габрово и остава тунелът на Шипка.  Обходът на Монтана също е в процес на изграждане, а този на Враца вече е готов.

За пътищата край София тя отбеляза, че се изгражда северната скоростна тангента, която да направи бързата връзка в посока столицата - Калотина, която да улесни трафика с тежкотоварните автомобили.

„Довършваме западната дъга на софийското околовръстно шосе – това е връзката на магистрала „Люлин”, която свършваше в нищото”, каза още Павлова.

Министърът допълни,че в момента има тръжна процедура за магистралата от Ябланица до Ловеч и „ако всичко е наред до края на годината ще изберем изпълнител”.

Всички тези ремонти не се правят заради предстоящите местни изборите, а защото тази година приключва програмния период.

Относно санирането на блоковете в странта, тя отбеляза, че към момента 1570 блока са се включили в програмата. "За 3 дни имаме 30 нови сгради, които се добавиха в този списък. От началото на 2016 г. ще дадем възможност да кандидатстват абсолютно всички сгради", каза още Павлова.

Най-активен по отношение на санирането е кметът на Благоевград, където има  131 сгради, за които текат процедури. Многот малките общини, които нямат кмет от ГЕРБ, също са активни.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама