Общината и велосипедистите заедно ще работят по велоалеите в Бургас

07:38, 28 юли 15 / Общество 25 232 Topnovini
Община Бургас и велосипедистите заедно ще работят по това как трябва да се правят велоалеите в Бургас, които тепърва ще се изграждат. За това се разбраха на среща кметът Димитър Николов, експерти от общинската администрация начело с ръководителя на проекта за интегрирания градски транспорт Руска Бояджиева и любители велосипедисти, сред които Михаил Попов от фондация „Безопасни улици от Валя“ и предприемачът Стоян Кирязов. Повод за събирането стана изразеното недоволство от страна на граждани за начина, по който се строят велоалеите в морския град. Този въпрос беше повдигнат пред кмета и по време на велошествието в неделя, а от своя страна той покани на дискусия част от колоездачите, за да обсъдят противоречията.

В дискусията се оформиха принципните различия между Общината и велосипедистите – дали велоалеите да са върху тротоарите, или върху пътното платно. Руска Бояджиева каза, че те са предприели изграждането върху тротоарите с мисъл за безопасността на велосипедистите. От своя страна Михаил Попов защити тезата, че приоритет трябва да е защитата на движещите се пеш.

„На много места велоалеите са направени по такъв начин, че пешеходците са оставени между две пътни превозни средства. Нека да помислим какво става, когато една майка върви с дете. Аз, като тръгна с моята дъщеря, не мога да се движа само на мястото между начертаните линии на велоалеите, което е за пешеходци. И това е основният конфликт. Защото велосипедистите си търсят тяхното – те идват с голяма скорост, ти нямаш време да се дръпнеш, а там ходят и възрастни хора“, заяви Михаил Попов.

„От ваша гледна точка сигурно е така, но като майка казвам, че аз моя 14-годишен син няма да го пусна да кара по пътното платно“, контрира Руска Бояджиева.

Попов обърна внимание и върху това, че няма връзки между велоалеите по големите кръстовища и така, както са направени, велосипедистите се чувстват като пешеходци, а не като придвижващи се с транспортно средство.

Друг основен проблем е грешната маркировка, която според велосипедистите е направена на много места в града. Кметът Димитър Николов се съгласи, че неправилно е маркирането на велосипедната алея по крайбрежната улица до плажа. Това обаче не се отнася за алеята в Морската градина.

В отговор на призив от общинските експерти да се посочат конкретни нередности, а не да се говори общо, Стоян Кирязов пое ангажимента до няколко дни да изпрати на кметството опис с регистрирани нарушения на Наредба 2 по отношение проектирането и изграждането на велоалеите. Според него те са толкова много, че е невъзможно да се опишат едно по едно. Той даде пример с ул. „Индустриална“, където само в рамките на 10-20 метра има десетки нередности, някои от които дори са опасни за живота на каращите колела.

След редица спорове по темата между двете страни надделя мнението, че трябва да има работен диалог между тях, за да се изчистят противоречията, доколкото могат. В тази връзка кметът Димитър Николов предложи общинари и велосипедисти да се съберат и заедно да обсъдят предстоящото изграждане на велотрасетата от Бургас за Сарафово, за Крайморие и за Минералните бани и Банево, за да се изчистят грешките. Това трябва да се случи, преди да се издадат разрешенията за строеж, защото това стане ли, вече ще е късно за промени.

Представители на велосипедистите бяха поканени в петък в офиса на Руска Бояджиева, където ще присъстват и проектантите, за да се запознаят с първото трасе Бургас – Солниците – Сарафово и да се коригират евентуалните недостатъци.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани