Как „Хан Омуртаг” АД набира своите таланти?

08:56, 25 юни 15 25 975 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
ПРОИЗВОДСТВО С МАЩАБ

„Хан Омуртаг“ АД, като част от КАИ ГРУП, представлява най-големият български производител на керамични плочки в региона. Продуктовата гама включва стенни и подови керамични плочки,  както и гранитогрес. Заводът е разположен в непосредствена близост до главния път и жп линиите Варна – София и Варна – Русе. Ръководството на компанията непрекъснато инвестира в инсталирането на нови машини и производствени мощности, които следват развитието на технологиите в световен мащаб.

КОЙ ВЕЧЕ РАБОТИ В  „ХАН ОМУРТАГ“?

Заводът в град Шумен посреща 500 работници и служители всеки ден. Основната част от тях са ангажирани в производството и поддръжката на промишлените съоръжения и оборудване, а останалите са в Технологичен отдел и дизайн, в разработването на нови модели, окачествяване на продукцията, както и в спомагателните звена като отдели „Човешки ресурси“, „Финанси“, „Продажби – вътрешен и външен пазар“.

КОЙ МОЖЕ ДА РАБОТИ В „ХАН ОМУРТАГ“?

Компанията се разраства и по тази причина хората, които  се търсят, са от различни нива и длъжности. Особен интерес за компанията представляват хора, които имат отношение към техниката и искат да се докоснат до едни от най-модерните съоражения в Европа.

Всички са добре дошли - машинни оператори, пекари, настройчици, монтьори по поддръжка на машините и съоръженията, всички, които намират производствения процес за вълнуващ.

КАК ПРОТИЧА ЕДНО ИНТЕРВЮ?

Макар интервюто за различни  длъжности да обхваща различни въпроси, целта винаги е една и съща - взаимно опознаване и вземане на информирано решение. Във всички случаи кандидатът се среща със служител от отдел „Човешки ресурси“ и евентуалния бъдещ ръководител. При следващия етап от подбора, с кандидата се прави обиколка на завода, за да се добият първите впечатления от работната атмосфера. По този начин кандидатите могат да отговорят на много от въпросите, които ги вълнуват преди окончателното решение и на двете страни. 

Важно е кандидатът да е наясно с позицията, за която кандидатства – като изисквания за заемане и отговорности. Лошо впечатление се създава, когато кандидатът за работа не знае защо точно иска да кандидатства в компанията, както и когато няма лична мотивация. Обикновено в такива ситуации страните си губят времето взаимно. Лошо впечатление се създава и когато кандидатът е потвърдил явяването си в определеното време, но или закъснява, или въобще не идва.

По време на интервюто се дискутират и въпроси, свързани с очакванията за заплата. Така се дава възможност да се прецени дали кандидата е наясно със своите умения, дали се цени като правилния кандидат, дали ще могат да се срещнат насрещните позиции.

КОИ ТАЛАНТИ СА ТРУДНИ ЗА ОТКРИВАНЕ?

В завода се среща трудност при намирането на правилните хора за операторски длъжности – на пещи или по линиите за настройка. Това са съоръжения, които са компютъризирани и всъщност лесно се работи с тях, но това е въпрос на желание и хъс за учене. Друга позиция, за която трудно  се намират подходящите кандидати, са машинни монтьори и електротехници. За съжаление, голяма част от професионалните гимназии, свързани с естеството на керамичното производство, нямат подходящите, съвременни предмети, които да дават знанията, необходими за работата.

ЗАЩО „ХАН ОМУРТАГ“ НЕ СПИРА ДА ТЪРСИ ТАЛАНТИ?

Преди около два месеца, КАИ ГРУП стана част от световния гигант и производител на подови покрития – американският холдинг MOHAWK INDUSTRIES. Това поставя пред компанията много нови отговорности и задължения като работодател, който е ориентиран към човешкия ресурс.

Фирмата се опитва да достигне до всички кандидати на пазара на труда, без значение от техния опит и умения. Разбира се, за някои от длъжностите, които има в ГРУПАТА, опитът и квалификацията са от значение.

Компанията работи с Агенция по заетостта, за осигуряване работа на хора, които са безработни.

Предстои все по-тясно сътрудничество със средните училища и професионалните гимназии, което цели организиране на регулярни срещи с учениците, с цел повишаване тяхната информираност за възможностите за развитие на младите хора в компанията.

Възможно е кандидатът за работа да е кандидатствал за конкретна длъжност, но в процеса на подбор, да бъде пренасочен към друга, за която е по-подходящ. Основният инструмент, който позволява това, са обученията.

 Идеята  на отдел „Човешки ресурси“ в ГРУПАТА е  да развие много добре тези програми, така, че всеки служител да има индивидуална подготовка по разработени и утвърдени програми за обучение, за конкретна длъжност. За  хората, от различни длъжности и нива, тепърва ще се разработват програми с въвеждащо обучение, теоретично и практическо такова. Екипът на „Хан Омуртаг“  инвестира в новите служители, за да ги накара да се чувстват значими и ангажирани с компанията, а това от своя страна, да даде силна мотивация и желание за работа.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама