Валентин Захариев: Най-важното за една медия е доверието

11:00, 23 май 16 25 Topnovini Автор: Topnovini
Валентин Захариев е новият директор на Телевизия „Шумен”. Захариев е с дългогодишен опит в медиите, бил е зам.-директор на ТВ „Шумен” и ръководител на „Медийна агенция-Шумен”, водещ на предавания и др. С него разговаряме за новостите в телевизията и бъдещото й развитие.

Г-н Захариев, след 10 години Вие отново заставате на ръководна позиция в Телевизия „Шумен”. Каква промяна забелязвате?

Минаха 10 години откакто бях заместник-директор в телевизията. Виждам, че има нова техника, личи, че телевизията е миналата технологично по-напред. Друг е въпросът, че сме изостанали, защото новите технологии вървят с невероятна скорост. Екипът е подготвен да работи. Колегите без изключение имат голям потенциал и те го доказват. За няма и 10 дни пуснахме ново предаване на живо, което не е лесно, за която и да е медия, и това стана без сътресения. Личи, че има желание за работа. Микроклиматът е добър, работи се сериозно, дал съм възможност всеки да покаже най-доброто от себе си, което дава резултат.

Какво ново може да видят зрителите на телевизията?

Програмната схема не е генерално сменена. Тя е 12-часова програма, излъчвана по кабелен път и имаме лиценз за цялата територия. Телевизията се излъчва в 4 общини – Смядово, Велики Преслав, Шумен и Върбица. В Шумен каналът го има при 3 кабелни оператора – Близу, Шумен Спринт, Нетуъркс. В останалите общини тези кабелни оператори нямат абонати. В момента водим разговори с кабелните оператори, които ги покриват, с надежда, че до края на година ще започнем излъчване и в останалите 6 общини от област Шумен. Тъй като лиценза ни е за всичките 10 общини искаме навсякъде да върви програмата. Това е свързано и с инвестиция от страна на самите кабелни доставчици и те трябва да са убедени, че тази инвестиция си струва. Новото е обедното предаване, посветено на културата, което се излъчва на живо всеки ден от 12 до 13 часа. Новините са в същите часови пояси – обедна емисия в 12.00 часа, в 17.00 час, в 18.30 часа са централните новини и повторение в 21.00 часа. Всички предавания се запазват – спортното „Карамбол”, „Фолклорен гердан”, „Оле”. Имаме идея скоро да стартираме още едно предаване, което ще се излъчва на живо всеки ден от 19.30 ч. до 20.00 ч. Работното му заглавие е „Коментарът”, а аз ще бъда негов водещ. Ще се дискутират проблемите на икономиката, политиката на управлението. Очакваме депутати, кметове, съветници, областни управители и общественици. През септември също искаме да направим нещо ново. То ще бъде външна продукция и все още уточняваме как ще стане. Това ще бъде предаване, което ще излъчваме веднъж в седмицата с времетраене половин час. То ще бъде посветено на еврофондовете, за да може да бъдем полезни на бизнеса и на неправителствения сектор, и на всички, които могат да бъдат бенефициенти по тези програми. Малко променихме и новините, но там е необходима една нова визия, с нови заставки, по нов начин да се правят. Ще търсим и външни експерти да помогнат. Колегите могат, но трябва малко да им се покажат някои нови неща и по-добре да се синхронизира работата между журналисти, оператори и монтажисти. Всичко това е в рамките на възможното. Следващата голяма задача на нашия технически екип е до края на годината да изготви проект и да търсим финансиране за пълна цифровизация на телевизията – от камерата до крайната картина и формат 16:9. В момента подготвяме и интернет сайта на телевизията. Той трябва да стане факт до около месец. На един по-късен етап ще пуснем и онлайн излъчване на сайта. Там ще бъдат качени новините и всички предавания. Идеята ни е да увеличим потребителската аудитория и извън кабелните оператори. Много от младите хора предпочитат през таблета или телефона да се информират.

Освен към разширяване на публиката се стремите и към привличане на млада аудитория, така ли?

Всяка телевизия се бори за най-трудната възрастова група 18-35 г. За да стане това, първо трябва да се осигури техния достъп и да има предавания, които са интересни за тях. Вдигайки зрителската аудитория и чрез сайта, ние ще осигурим и допълнителни приходи за телевизията.

Какви са проблемите, които има на дневен ред в Телевизия „Шумен”?

Проблемите са два. Единият е, че щатът е много ограничен. Когато са преобразували телевизията от търговско дружество в общинско предприятие, общинските съветници, които са взели това решение, не са се отнесли много отговорно към задълженията си. Не е направено професионално. Като пример мога да дам факта, че телевизията няма шофьор. Възможно ли е да покриваш събитията в цялата област с един автомобил, управляван от 6 човека? Другият проблем са финансовите средства. Шумен е един добре развит медиен град. Две телевизии сме все пак, 4 радиа, 2 сайта, 2 вестника и всички разчитаме на един неголям кръг от спомоществователи. Бизнесът няма как да осигури този ресурс, който е необходим за издръжката им. Това е големият проблем, който е общ за всички медии.

Може ли една регионална медия да се конкурира с национална?

Нашата програма по акцент е насочена към събитията, които се случват в нашия регион. В националните медии колко неща от Шумен вървят месечно – по 4-5. Но всеки ден тук хората живеят, стават неща, които ги интересуват. Опитът в Европа показва, че една регионална медия е много по-гледана отколкото една национална, защото е по-близка до живота на хората конкретно. Нашата програма не включва национални новини, ние се занимаваме с култура, спорт и неща, които се случват тук – в региона. Така и в Европейския съюз насърчават развитието на местните медии.

Коя е целта, към която се стремите?

Идеята ми е телевизията да стане гледаема, да се харесва от хората и да има тяхното доверие. Най-важното за една медия е доверието. Това е смисълът.

Реклама

Реклама