Господин Петков, получихте поредното признание за маркетинг и мениджмънт. Старозагорският театър е с най-висока посещаемост и с най-много приходи от куклените театри у нас. Как се постига това?
Нашите показатели са по-добри и от тези на много драматични театри. Формулата е: опитваме се всички да гледаме в една посока, да не преставаме да имаме мечти и да ги постигаме. А, когато имаш мечти и искаш да ги постигнеш, се налага да работиш много загова. При нас, за да изкараш 2 лева, трябва да похарчиш 6, това е съотношението между разходи и приходи. Затова се налага държавата да субсидира тази дейност, тя не може да се саомиздържа. Имаме постоянни мечти за развитие на нашия театър, за да ги постигнем ни трябват повече приходи, затова ни се налага да работим много. Тези показатели са следствие от нашата работа, те не са самоцел, а следствие от темпото, с което работим и от високото ниво на продукцията, която създаваме. И за да се случи всичко това, са налице задължителинте за театъра компоненти. Като започнем от актьорската трупа, от нейни явисок професионализъм, всеотдаийност и любов в работата, така и техническия персонал, уникалните ни ателиета , бюрото за маркетинг и реклама, което успешно реализира нащата продукция и разбира се, административния капацитет.
Как мотивирате екипа си да работи, знаем, че заплатите във Вашия бранш, не са чак толкова високи?
Всеки, който е решил да се занимава с театър, си носи кръста да знае, че никога няма да бъде богат, от това, което работи. Всъщности, истинската мотивация идва от интересните творчески задачи, които осъществяваме в театъра. Непрекъснатите експерименти, които правим, търсейки и откривайки нови изразни средства, нови форми на сценично изкуство на нов език, това е основната мотивация. Слава Богу, когато имаме високи показатели, новата система на делегираните бюджети дава възможност на мениджъра да мотивира хората и финансово. И ние го правим успешно от 4-5 години. Не е без значение и това, че сме малък колектив -30 човека, а изпълняваме обем работа, който на други места се изпълнява от 50-60 души. Много голяма натовареност има, съвместяват се длъжности , но всичко това води не само до творчески постижения , но и възможност за финансова мотивация.
А, как привличате повече публика, с какви „хватки” събирате зрителите в салона?
Залагаме все повече на електронното общуване, защото това е съвременен свят, наблягаме на пиара, гледаме да бъдем съвременни в комуникацията. Не лежим само на това, което досега сме правили като практика, имаме постоянна обратна връзка с нашите зрители, които не са само деца. Успяхме да си отгледаме и възрастна публика, която да очаква, че тук се случват събития и да влиза в салона вечер. Освен това обикаламе с представления из цяла България, през лятото играем на морето т.е. не спираме да търсим нови пазари и нови публики. Разширяваме и публиката във възрастова граница, сега търсим децата от т.нар. „изтървана възраст” от пети до осми- девети клас, които трудно влизат в театъра.
Работим за разширяване на нашата аудитория, а и то е вързано, когато създаваш добър продукт ,след това много по-лесно можеш да продаваш и следващия. Когато си спечелил доверието на зрителя, е много по-лесно, но пък спечелването на доверието е един етап, а после поддържането му е много динамично, изисква много усилия, но се справяме.
Кое енай-новото, с което ще впечатлите публиката сега?
Най-новата ни премиера е на „Пипи Дългото чорапче” , много силен продукт, веднага го дадахме за селекция на фестивала „ Панаир на куклите” , който ще се проведе през есента в София. Сега ни очаква още една творческа провокация. Поставяме пиеса по произведението на Джани Родари „Джелсомино в страната на лъжците”. Проектът е много интересен, оформя много хубава драматизация, в момента се работи материалната база в ателието. Пиесата е актуална, тя отново ще бъде за деца, само че не за най-малките.
Следващото заглавие, което ще предложим, и по което ще работим през целия юни, е една много сериозна драматургия. Става дума за пиесата „Животът е сън” на испанския класик Калдерон де ла Барка. Изключително „дълбока вода”, много голяма творческа провокация е за нас. Това ще бъде спектакъл за възрастни. Това са новите неща до лятната ваканция.