Костадин Костадинов: Оспорването на турското робство означава, че не заслужаваме свободата си

14:36, 28 яну 16 25 Topnovini Автор: Topnovini
Костадин Костадинов е общински съветник във Варна, директор на Регионалния исторически музей в Добрич и председател на Национално движение „Възраждане”. Роден е на 1 април 1979 г. във Варна. Завършва Балканистика, а по-късно и Право във Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий”. Автор е на няколко книги и документални филми.

Г-н Костадинов, в дните, когато Добруджа чества 138 години от Освобождението си, как ще коментирате предложението на Министерството на образованието и науката 500-те години турско робство да се определят като "съвместно съжителство"?

Да оспорваме турското робство означава, че, просто, не заслужаваме свободата си. Съжалявам, че няма начин всички тези получовеци, паразити /нарочно използвам такива думи, защото няма как по друг начин да обясня това, което се случва/, които отричат зверствата на петвековния тиранин, да разберат какво се е случвало на нашите предци. Единственият начин, може би, е да отидат и живеят в територии, управлявани от Ислямска държава. Режимът там сега е същият, какъвто е бил по времето на Османската империя. Режат се главите на гяурите т.е. на християните. Тези, които остават, са принудени да плащат данък. Отвличат се жени, продават се като роби, използват се като проститутки и т.н. Животът на друговереца няма абсолютно никаква стойност. Това е азбучна истина.

Ние за 26 години дотам я докарахме, че започнахме да отричаме азбучните истини. Знаете ли каква е следващата стъпка след като в момента водим такъв абсурден разговор, защото той е абсурден? Следващата стъпка е разговор дали имаме нужда от българска държава или от независима държава, въобще.

Виждате ли тенденция във всичко това?

Това е политика, която се провежда неотклонно и постъпателно през последните 26 години. Политика за унищожаване на българския народ. Тя се провежда, независимо от това кой управлява. Което показва, че тези, които ги гледаме по телевизорите, че управляват държавата, не го правят. Други управляват държавата отвън.

Защо това да се случва точно в сферата на образованието?

Когато унищожиш образованието и историята на един народ, унищожаваш самия народ. Превръщаш го в биомаса. Има много показателна мисъл на Гьобелс: „Отнемете историята на един народ и в рамките на едно поколение той ще се превърне в покорно стадо, готово за управление”. А, едно поколение са точно 25 години. От 1989 г. досега минаха 26 години и ние вече сме почти покорно стадо.

Според Вас, в този контекст ли е премахването на български произведения от учебниците по литература?

И не само. А, и замяната им с турски и цигански текстове. Малко хора знаят, че в момента по-голямата част от учениците в началните и основните курсове не са от български произход. Така, когато по-голямата част от учениците в училище няма да са българи, защо да не започне, примерно, образователната система да работи за тях. Ще започнем и ние да учим турски и цигански текстове, песни, история и т.н. Това ще е завършекът и унищожението на нашия народ и на нашата държава. Ако ме питате какво трябва да се направи, казвам го едно към едно – трябва да има революция, революция по Ботевски.

Преди няколко години Вие, като родител, подехте кампания срещу съдържанието на учебника по „Човекът и обществото” за трети клас. Имаше ли ефект от това?

Категорично не. Извинявайте, но, кой съм аз? Директор на провинциален музей и общински съветник в друг провинциален град. И родител, но като мен са милиони. И какво от това? Някой трогна ли се? Всички видяха, че учебниците наистина са с антибългарско съдържание, но нищо не се променя. Всички родители споделиха моето мнение. Срещнах се с трима поредни министри – Анелия Клисарова, Румяна Коларова и Тодор Танев. Нулев резултат. Заплашихме, че ще спрем децата си от училище. Нулев резултат. Напротив. Те ще се радват, ако нашите деца не ходят на училище, защото те са трън в системата, тъй като задават неудобни въпроси. Никакъв резултат. Което означава, че, независимо какво правим ние, машината продължава да ни мачка. Ако, разбира се, работим по нейните правила.

Имате идея да се напише алтернативен Учебник по родинознание.

Аз пиша такъв учебник в момента. По проекта работят специалисти – историци, филолози, етнографи, културолози, географи. Аз самият също съм учител по професия, макар да не практикувам. Имам педагогическа правоспособност и мога да работя, като учител.

За децата от кой клас ще е учебникът и как ще се разпространява?

Учебникът ще е сборен - от 1 до 4 клас. Надявам се, че ще е готов до края на април. Ние бяхме решили да е готов до края на юни, но, след като нещата започнаха екстремно да се развиват, ще се опитаме да го завършим по-рано. Тъй като аз финансирам учебника, той ще е безплатен и ще го раздаваме на всички, които искат. А, когато се изчерпи, сме предвидили решение на проблема. Имаме сайт, по който в момента работим. Учебникът ще бъде качен там и всеки ще може да го изтегли, да си го принтира, ако иска. Ще има и възможности за обновяване на информацията в сайта.

Какво, според Вас, основно трябва да се промени в Закона за образование?

Трябва да се засили най-вече образованието по история и литература в началната и основна степен. Това са предмети, които са жизнено важни за националното възпитание. Те всъщност изграждат националното самосъзнание. Когато те се премахнат, националното самосъзнание също се премахва. Което означава, че българчетата, вместо да бъдат възпитавани в български дух, биват възпитавани да станат една аморфна маса, без национално самосъзнание, безмозъчна, дегенерирала, нихилистка и бъдеща емигрантска сган. Лесна за управление и манипулиране. Оскотяла и опростачена сган. Ето това искат да направят с нашите деца.

Вашето дете през следващата година ще бъде ученик в шести клас и няма да учи „История славянобългарска”, която отпада от учебната програма за шести клас. Като родител, как ще коментирате това?

Имаме „История славянобългарска” вкъщи. Разказвал съм му. Той може да я прочете и със сигурност догодина ще я прочете. Той знае кой е Паисий Хилендарски и какво е направил той, знае защо е важен за нашата история. Наблюдава това, което правим в момента с моите приятели. В течение е на този процес и много се радва, защото дава съвети като ученик. Аз също се допитвам до него. Но, за съжаление, не всички деца ще могат да получат нещо такова вкъщи. Заради това се надявам с помощта на учебника, който ще направим, да им го дадем. Неслучайно Паисий Хилендарски щe бъде на началната страница. Защото, без историята на Паисий Хилендарски всички нас нямаше да ни има, като народ. Имам основание да изразя обосновано предположение, както казва един бивш вицепремиер и доскорошен подсъдим, че, ако експерти от Министерството на образованието и науката бяха писали „История славянобългарска”, отдавна нямаше да ни има като народ. Щяхме да изчезнем.

Приемате ли идеята децата да бъдат обучавани вкъщи?

Категорично не. Но, най-добрият вариант за нас е да управляваме сами страната си. Ние да вземем властта в собствени ръце. А, хората, които са виновни за това, които са причинили всичкия този шум, трябва да отидат по затворите. Това е решението. Как така ще си учим децата вкъщи? Нали си имаме наша държава. Всъщност се оказва, че нашата държава играе ролята на турската държава отпреди Освобождението.

Аз не виждам разлика между България сега и Османската империя преди. И двете са антибългарски настроени. Българската държава в момента е много, много антибългарски настроена. Това е инструмент за унищожаване на българския народ, за физическото и за менталното му унищожаване.

Реклама

Реклама