Г-н Георгиев, защо внесохте в Общинския съвет декларация за летище "Пловдив"?
Категорично против сме отдаването на концесия на летище "Пловдив". Точно с тази цел внесохме и декларацията, която целеше да заяви категоричност и единомислие на всички партии в Общинския съвет по въпроса. Конкретният повод бе отправеното от народния представител Славчо Атанасов питане в парламента към министъра на транспорта Ивайло Московски. На питането министърът еднозначно отговори, че се върви към отдаване на концесия на пловдивското летище.
Какво Ви притеснява в тези намерения на министъра?
Имаме информация, че се касае за нечисти помисли към нашето летище. Аргументите ни са, че по времето на предишни правителства са инвестирани 42 милиона лева държавни пари в реконструкция и модернизация на аеропорта. Отделно през последните няколко години през Фонда за подпомагане на летището Община Пловдив е инвестирала няколкостотин хиляди лева. Затова смятаме, че е съвсем нормално това летище да си остане под разпореждането на държавата.
Обикновено, когато нещо се отдава на концесия, то е в лошо състояние и се отдава на концесионер, който да инвестира в него и да го превърне в нещо добро. Не е нормална практиката в България държавата да инвестира в подобни обекти и след това да ги дава безвъзмездно на някой друг да се ползва от тези т.нар. благини.
Как си обяснявате факта, че колегите Ви общински съветници не подкрепиха Вашата инициатива?
Тежко разочарован съм от това, че общинските съветници не подкрепиха нашата декларация и това бе направено изцяло по политическа линия. Тази декларация, в която настояваме летището да не се отдава на концесия, трябваше да бъде изпратена до Министерския съвет. За съжаление, считам, че управляващото мнозинство явно разполага с някаква конкретна информация за това кой ще вземе летището и по някакъв начин прикрива тези негови интереси. Затова и мнозинството в Общинския съвет не иска да се ангажира с тази декларация.
Вие имате ли такава информация?
Има градски слухове.
Какви са тези слухове?
Когато му дойде времето, ще ги кажем.
Значи, Вие смятате, че евентуална концесия би навредила на летището, на Пловдив и региона?
Най-малкото уврежда държавата с 42 милиона лева. Защо държавата инвестира тези пари, а след това дава летището на частници. Нека да го вземат частници, те да инвестират 42 милиона лева, и тогава всички ще са съгласни. Не е нормално да се влагат държавни пари, които всеки от нас плаща със своите данъци, и след това обектът да се ползва от някой частник.
А какво всъщност е състоянието на летището, защото по този въпрос се чуват различни мнения?
Аеропортът е в перфектно състояние и като сграда, и като летище. Ако има проблем, той е с менджмънта. Очевадно сегашният менджмънт цели летище "Пловдив" да бъде докарано до лошо финансово състояние, а на практика няма предпоставки това да е така. Някой умишлено не си върши работата там.
Имате ли информация, че се готви закриване на линии? Общинският съветник Руси Панчев от "Атака" твърди, че ще бъдат прекратени полетите до Германия...
Това са технически подробности. При един добър мениджмънт на летището съм сигурен, че може да има много полети до различни части на Европа. И не само. Може да се направи и карго зона, но очевидно не се работи с мисъл.
До момента имаме ясни доказателства, че летището се ползва за партийна хранилка - да се назначават "наши" хора, близки до управляващите, а не се работи за развитието на съоръжението и за това цял Пловдив да се ползва от него. Ние сме сигурно една от много малкото европейски държави, които имат само едно международно летище - в София. Останалите буквално се убиват, за да остане само столичното. Бил съм по много летища в средноевропейски градове в чужбина и ви уверявам, че в никакъв случай те не са в по-добро състояние от летище "Пловдив". Нашето летище има всички предпоставки да стане основно второ летище за България.