Седем полезни свойства на карфиола

13:00, 01 дек 18 / Здраве Сподели в: 25 822
1

Карфиолът е богат на витамини и минерали, сред които са витамин С и В, калий, холин и фолиева киселина. Списъкът по-долу включва 7 полезни свойства на този вид зеленчук.

Бори се с възпалението

Карфиолът е изключително богат на антиоксиданти, понижаващи оксидативния стрес и свободните радикали. Сред тях са бета-криптоксантин, кверцетин, канелена киселина, кафеена киселина и ферулинова киселина. Порция карфиол включва също минимум 73% от препоръчителното дневно количество витамин С, борещ се със ефектите на свободните радикали в организма.

Намалява проблемите със сърцето и кръвоносната система

Възпаленията са свързани и с рискове от диабет, сърдечни заболявания, инсулт и болестта на Паркинсон и Алцхаймер. Благодарение на противовъзпалителните свойства на карфиола и витамин К и С, както и омега-3 мастни киселини, се поддържа здрава кръвоносната система. Това води и до намаляване нивото на кръвното налягане и лошия холестерол.

Намалява развитието на ракови клетки

Карфиолът е ефективен за предотвратяване на рак на гърдата, черния дроб, дебелото черво, стомаха и белия дроб. Той притежава химио-превантивни свойства и глюкозинолати, съдържащи сяра, които възпрепятстват ранните стадии на рака. Глюкозинолатите се използват и за възстановяване на ДНК и забавяне мутацията на раковите клетки.

Богат на витамин К

Карфиолът е отличен източник на витамин К, поддържащ здрави костите, което предотвратява загубата на костна минерална плътност, водеща до остеопороза.

Подобрява здравето на мозъка

Карфиолът е източник и на холин и витамин В, който е от съществено значение за здравето на мозъка. Холинът е хранително вещество, който, когато се комбинира с фосфор, регулира клетъчните мембрани. Това води до по-добър сън, подобрени когнитивни функции и по-добра памет. Хората, които не приемат достатъчно холин, са с по-висок риск от чернодробни и неврологични заболявания като например деменция.

Помага за отслабване

Карфиолът е с ниско съдържание на калории и честата му консумация не води до повишаване на теглото. Зеленчукът е добър източник на фибри, което увеличава чувството за ситост. Високото съдържание на вода е още един аспект на загуба на тегло. Водата в карфиола е около 92 % от теглото му.

Съдържа голямо количество фибри

Карфиолът е богат на фибри, важни за храносмилателно-чревния тракт. Фибрите стимулират добрите чревни бактерии, намаляващи възпалението в червата. Достатъчното количество фибри помага и за предотвратяване на състояния като запек, дивертикулит и възпалена болест на червата. Фибрите играят важна роля и в превенция на затлъстяването,  пише Puls.bg

Topnovini Автор: Topnovini

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани