LAM ON е българският победител в Chivas Venture 2018

13:55, 11 яну 19 / Свят Сподели в: 25 137 Topnovini Автор: Topnovini
1
2
3
4
5

Положителната промяна в света обикновено се крие в решенията на смели хора, в чиито идеи вярваме ние останалите. Идеи, които получават своята заслужена висока оценка и подкрепа. Такава е историята на международния конкурс за социално предприемачество Chivas Venture, който вече пета година търси и намира работещи стартъпи в полза не само на местните общности, но и на света като цяло. Най-добрите и перспективни проекти се борят за сумата от 1 млн. щ. д., а България е достоен участник от самото начало.

На специално събитие в София бяха представени четири финалисти в надпреварата – METEO.ROCKS, LAM'ON, INITIATIVE FOR SOCIAL EMPOWERMENT (ISE) и HYPERFOLD. С нелеката задача да изберат само един от тях, който да продължи напред и да мери сили на международно ниво за дял от финансирането от 1 млн.щ.д., се бяха заели Христо Христов - изпълнителен директор на "Нетинфо“, Манол Пейков - собственик на издателска къща "Жанет 45", Елена Маринова - президент и съдружник в "Мусала софт", Станислав Сираков от LAUNCHub и Боян Бенев от SHYN.

На специална церемония в София бе обявен и големият победител в тазгодишното издание на конкурса. Избрани гости, социални предприемачи и представители на бизнеса аплодираха екипа на LAM’ON, които заслужено заемат първото място. През март, заедно с всички глобални финалисти в Chivas Venture, те ще летят до Великобритания, за да участват в акселераторска програма в Лондон. Тя ще се проведе в партньорство с The Conduit – дом на новаторска общност от хора със страст към социалната промяна.

През месец април предстои още един етап от надпреварата, в който всеки един ще може да подкрепи своя фаворит чрез онлайн гласуване. На негова база ще бъде разпределена първата част от наградния фонд – 100 000 долара измежду шестте проекта, получили най-висока подкрепа. Стартъпът с най-много гласове ще грабне 50 000 долара, а следващите пет – по 10 000 долара.
Глобалният финал на конкурса е в Амстердам през месец май, където ще бъде разпределена и останалата част 900 000 щ.д.

Анджела Иванова, Гергана Станчева и д-р Филип Ублеков са създатели на революционно биоразградимо фолио. То е подходящо за компостиране и служи за употреба при изработката на различни принт материали. Всички сме чели списания, разглеждали сме менюта в заведения. В огромна част от тези продукти се използва ламинат, направен от пластмаса. Проблемът при него е, че не може да се рециклира и остава в природата за около век. Фолиото, което са създали тримата съдружници от LAM'ON, е изработено от възобновяеми източници, чийто лепилен слой е специално разработен за нуждите на печата и е напълно нетоксичен. „За екипа ни е особено важно, че по време на употребата на LAM'ON не се отделят вредни емисии (органични летливи съединения), които се асоциират с хронична мигрена, дихателни проблеми и ракови заболявания. В края на живота си биоразградимото ни фолио оставя значително по-малък отпечатък върху природата. Ако хартията, на която е положено, е подходяща, целият продукт може да се компостира. Ако не - отделянето на ламината от нея може да се изпълни без вредни химикали и да се рециклира. Ако пък се изгори в инсинератор или дори се изхвърли в сметище, LAM'ON не отделя вредни емисии“, споделят младите предприемачи. След редица срещи с бизнеса, на LAM'ON им предстоят пилотни тестове с шест от най-големите софийски печатници.

Ето и кои бяха останалите три проекта, които стигнаха до финала на Chivas Venture България:

METEO.ROCKS
Амбицията на тримата основатели на Meteo.Rocks - Стоян Георгиев, Симеон Найденов и Димитър Митев е да изградят най-голямата и модерна мрежа от метеорологични станции в България и съседни държави и да подобрят качеството на синоптичните прогнози. В последствие, с получените данни, те ще могат да разработят собствен метеорологичен модел, адаптиран към конкретните особености на Балканския полуостров. Тяхна метеостанция е монтирана в Института по Метеорология и Геология на университет Виена. Работят и с Българския Антарктически Институт за изпращане на пилотна метеорологична станция на Антарктида за изследване на климата.

INITIATIVE FOR SOCIAL EMPOWERMENT (ISE)
Инициатива за социално израстване е социално предприятие, което дава възможност на хора от уязвими групи да израстват и развиват качества чрез технологии, образование, труд и предприемачество. Дизайнери, художници и терапевти обучават хора с увреждания, роми, бежанци и жертви на трафик и насилие в производството на билкови продукти, изработени ръчно, които им дават първоначалния практически тласък за придобиване на социални, трудови, предприемачески и личностни умения, с които те сами да управляват процесите по изграждане и управление на собствено микро предприятие.

HYPERFOLD
Радина Попова и Петър Захаринов създават Hyperfold с цел намаляване употребата на еднократна пластмаса за ежедневни нужди. Hyperfold предоставя радикални нововъведения в опаковките и продуктите за многократна употреба. Представлява сгъваема технология, която прави всяка тънка тръбна форма контейнер, който накрая заема по-малко от 10% от първоначалния си обем.

Chivas вярва, че блендът винаги е по-добър - в живота и в шотландското уиски.

Оригиналното луксозно блендед уиски, както и вярата на Chivas в бленда, са установени още от основателите му - братята Джеймс и Джон Чивас. Те са пионерите в изкуството на блендирането в Шотландия през 19 век. Оттогава до днес Chivas е неразделна част от разрастването на категорията "Scotch whisky" в световен мащаб - като обединява най-доброто уиски от малц и зърно, за да създаде нещо необикновено. Chivas вярва в силата на бленда - в живота и в скоча.

Chivas се гордее, че е световен партньор на Манчестър Юнайтед - най-големият футболен клуб в света, именно заради стремежа на Chivas и вярата в обединението на хората за постигането на нещо велико.

Обединяването на амбицията и щедростта, както и използването на успеха за подобряване на средата на живот, са причината, поради която Chivas Venture подкрепя различни социални инициативи с финансиране от 1 млн. долара всяка година.

Домът на Chivas Regal е в Speyside, Шотландия, а глобалният успех се дължи на усилията на повече от 100 държави, които заедно формират семейството на бранда, продавайки повече от 4,2 милиона литра всяка година.

Портфолиото на Chivas Regal включва забележителните Chivas 12, Chivas Extra, Chivas XV, Chivas Mizunara, Chivas 18, Chivas Ultis, Chivas 25, Chivas Regal The Icon, и разбира се Global Travel Retail exclusive Chivas Brothers Blend.

 

 

Сподели в:

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани