Напредва изграждането на АМ „Хемус“ в участъка между Боаза и пътя Плевен-Ловеч

11:36, 24 окт 20 / Общество 25 1515 Юлиан  Тодоров
Снимка: АПИ

Напредва строителството на АМ „Хемус“ в участъка между Боаза и връзката с пътя Плевен - Ловеч. В момента в трасето, обособено в три участъка, се извършват изкопи и насипи, работи се по големите съоръжения - мостове , виадукти, пътни възли, подлези и надлези, съобщиха от Агенция пътна инфраструктура.

Поетапното изграждане на трасето между Боаза и връзката с пътя Плевен - Ловеч е разделено на 3 участъка. В 51,5-километровата отсечка ще има 17 виадукта, 5 моста, 5 пътни възела, 9 надлези и подлези и един тунел.

Снимка: АПИ

Участък 1, с дължина 15,26 км, започва от Боаза и ще е до пресичането с пътя Луковит - Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“. Предвижда се в него да има два пътни възела, четири мостови съоръжения и 2 виадукта.

Какво откриха това лято археолозите по трасето на магистрала "Хемус"

Участък 2 започва в края на пътен възел „Дерманци“ и е до връзката с път ІІІ-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел „Каленик“. Дължината му е 19,2 км и в него ще има 2 пътни възела, 9 виадукта, мост над р. Каменица и тунел с две отделни тръби.

В Участък 3, с дължина 17,08 км, ще има един пътен възел – „Плевен“, който ще в края на тази отсечка, която ще стига до връзката с пътя Плевен – Ловеч. В него ще има 6 виадукта и 9 надлеза и подлеза.

Снимка: АПИ

Цялостното изграждане на АМ „Хемус“ до 2024 г. е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна. В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, от п. в. „Боаза“ до с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!