Присъди за Хитрино: 15 години за главния машинист, 10 за помощника му

16:48, 22 яну 20 / Общество 25 2658 Topnovini
1

публикувана 7.20/ обновена 16.48

 

Мегаделото за влаковата катастрофа на гара Хитрино, при която бяха отнети 7 човешки живота и причинени значителни материални щети, завърши с ефективни присъди за двамата локомотивни машинисти, съобщиха от Апелативна прокуратура – Варна.

Предадените на съд с обвинителен акт от 73 страници локомотивни машинисти Димитър Михнев и колегата му Радослав Петков бяха признати днес от състав на Шуменския окръжен съд за виновни за влаковата катастрофа.

Димитър Михнев получи наказание лишаване от свобода за срок от 15 години при общ режим и бе лишен от право да упражнява професията на локомотивен машинист за срок от 17 години.

Искат 20 г. затвор за подсъдимите по делото „Хитрино“

Вторият подсъдим Радослав Петков получи наказание от 10 години лишаване от свобода при общ режим. Той също бе лишен от право да упражнява професията си за срок от 12 години. С определение на съда им бе изменена мярката за неотклонение, като съдът им наложи „Домашен арест“.

Тежката влакова катастрофа е била причинена заради висока скорост при навлизане в гарата. Влаковата композиция, съставена от 26 вагони-цистерни и два локомотива, излезе от железния път. Причинена беше смъртта на седем души. 14 бяха ранени с различни по степен телесни повреди. Повредени и унищожени бяха десетки къщи, сградата на общината, железният път и други.

Присъдата на Шуменския окръжен съд подлежи на обжалване и протест пред Апелативния съд във Варна.

Висока скорост е причината за влаковата катастрофа в Хитрино

Делото „Хитрино“ в цифри:

Досъдебното производство е 40 тома. По досъдебното производство са били назначени и извършени седем съдебномедицински експертизи за аутопсия, 14 – за причинени тежки и средни телесни повреди, 21 – за леки телесни повреди. За разпознаване на загинали са назначени четири ДНК-експертизи.

Извършени са 10 химически и 7 токсикологични експертизи. За решаване на казуса по същество са назначени 4 технически експертизи – за железния път, за скоростта на композицията, за дерайлирането й от релсовия път, както и за осигурително-техническата дейност. Направена е била и пожаротехническа, 2 компютърно-технически, 2 криминалистически и трасологогична експертиза. Има 3 съдебнопсихиатрични експертизи. Вещите лица по наказателното дело са общо 56. Разпитани са 90 свидетели.

 

 

 

 

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани